اخبار و رویدادها: طرح ولایت استانی با حضور پر شور دانشجویان دانشگاه ها برگزار گردید.

طرح ولایت استانی با حضور پر شور دانشجویان دانشگاه ها برگزار گردید.
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶- ۱۴:۲۱:۲۶



یونس آبادی مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود از برگزاری طرح ولایت استانی و حضور دانشجویان در این طرح خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از مهیار یونس آبادی مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود، طرح ولایت دوره‌ای اندیشه‌ای است كه توسط آیت‌الله مصباح یزدی و شاگردان وی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم طرح‌ ریزی و بیست سال است برگزار می‌شود.

در این طرح جوانان بسیجی با مبانی اندیشه اسلامی آشنا شده و نسبت به رویارویی با شبهات عقیدتی و سیاسی خود را ایمن می‌سازند. یونس آبادی معرفی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، معارف قرآن كریم و اهل بیت (علیهم‌السلام)، آشنایی اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه افراد محصل با مبانی اندیشه اسلامی و مباحث مرتبط را از جمله اهداف دوره‌های طرح ولایت استانی دانست.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود اساس مباحث نظری این دوره را هستی‌‌شناسی، انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست عنوان نمود كه هر یك به یك بخش و وجوه نظام سیاسی اسلام می‌پردازد و در صدد است كه با تبیین این گزاره‌ها دانشجویان را با نظام كلی و اندیشه‌ای جمهوری اسلامی آگاه سازد، به بیان دیگر در دوره طرح ولایت علاوه بر فراگیری اندیشه‌های سیاسی اسلام به بسیاری از سوالات و شبهات سیاسی و عقیدتی نیز پرداخته می‌شود و به بسیاری از آنها جواب داده می‌شود.

دوره طرح ولایت استانی هر ساله و در تابستان برگزار می گردد كه امسال این دوره به میزبانی شهرستان دامغان و از تاریخ 3  لغایت 7 شهریور ماه 96 برگزار گردید كه امسال از شهرستان شاهرود تعداد 39 خواهر و 35 برادر در این طرح شركت نموده اند.

12345