اخبار و رویدادها: دو دانشجو دكتری دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود دفاع كردند.

دو دانشجو دكتری دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود دفاع كردند.
یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶- ۱۰:۳۵:۴۸

دو دانشجو دكتری دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود دفاع كردند.

معصومه خالوندی و پریسا جمشیدی دانشجویان دكتری زراعت -گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود دفاع كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، معصومه خالوندی و پریسا جمشیدی دانشجویان دكتری زراعت -گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی دانشكده كشاورزی این دانشگاه روز سه شنبه 13 تیر ماه جاری با حضور اساتید این دانشكده از رساله خود به ترتیب با موضوعات ارزیابی تاثیرهمزیستی قارچ شبه میكوریزای piriformospora indica  و كاربرد متیل جاسمونات در نعناع فلفلی ( Mentha piperita) تحت تنش شوری و نقش محلول پاشی كلسیم و روی بر خصوصیات زراعی و فیزیولوژیكی گیاه گلرنگ تحت تنش سرب دفاع كردند.

photo_2017-07-09_10-37-39

در جلسه دفاع دانشجو معصومه خالوندی دكتر محمد رضا عامریان و دكتر همت اله پیردشتی به عنوان استاد راهنما و دكتر مهدی برادران فیروز آبادی و دكتر احمد غلامی به عنوان اساتید مشاور حضور داشتند.

photo_2017-07-09_10-37-36

 

یكی از اولویت های كشاورزی پتانسیل استفاده از آب شور می باشد كه هدف اصلی پایان نامه معصومه خالوندی دنبال كردن اولویت های پژوهشی و علمی كشور در زمینه تاثیر قارچ های شبه میكوریز و هورمون های گیاهی بر گیاه دارویی نعناع فلفلی با استفاده از آب شور بود. دانشجو خالوندی با چاپ 4 مقاله علمی پژوهشی بعنوان پژوهشگر برتر دانشجویی در سال گذشته نیز انتخاب شده بود.

photo_2017-07-09_10-37-42

در جلسه دفاع دانشجو پریسا جمشیدی دكتر مهدی برادران  فیروز آبادی به عنوان استاد راهنما و دكتر هرمزد نقوی و دكتر حكیمه علوی به عنوان اساتید مشاور حضور داشتند.

وجود سرب در محیط،  تهدید عمده ای بر رشد گیاه است و می تواند از طریق برگ و ریشه جذب گیاه شود، در چنین شرایطی تغذیه گیاه می تواند در تحمل آن به تنش سرب مؤثر باشد، در این پژوهش تایید محلول پاشی روی و كلسیم به صفات زراعی و فیزیولوژیكی گیاه گلرنگ در تنش سرب مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد كه كلسیم و روی به وسیله بهبود واكنش های فیزیولوژیكی و رشدی گیاه موجب مقاومت گیاه به تنش سرب می گردد. دانشجو جمشیدی 2 مقاله علمی و پژوهشی از تز خود چاپ كرده است و یك مقاله نیز در مرحله بررسی می باشد.

12345