اخبار و رویدادها: نشستي در باب حكمت و رياضيات در دانشگاه صنعتي شاهرود

نشستي در باب حكمت و رياضيات در دانشگاه صنعتي شاهرود
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶- ۱۱:۱۱:۴۹

نشستي در باب حكمت و رياضيات در دانشگاه صنعتي شاهرود

نشستي در خصوص حكمت و رياضيات توسط گروه رياضي دانشكده علوم رياضي دانشگاه صنعتي شاهرود به مناسبت گراميداشت هفته معلم در اين دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود، نشستي در خصوص حكمت و رياضيات توسط گروه رياضي دانشكده علوم رياضي و همكاري مديريت انجمن هاي علمي دانشجويي معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه صنعتي شاهرود به مناسبت گراميداشت هفته معلم روز دوشنبه 18 ارديبهشت ماه سال جاري در كلاس 13 دانشكده علوم رياضي اين دانشگاه برگزار خواهد شد.

اين نشست با هدف فراروي از سطح معمول و ظاهري رياضي و آشنا شدن با ابعادي از كاربردهاي رياضي است، اين در حالي است كه اين ابعاد در زندگي عملي بيشتر به كار ما مي آيند و معمولا كمتر از آن سخن به ميان مي آيد.

baner1

اين نشست كه با سخنراني دكتر مهدي ايرانمنش هيات علمي دانشكده علوم رياضي دانشگاه همراه خواهد بود به سوالاتي از قبيل حكمت چيست؟ و رياضيات چه ارتباطي با حكمت دارد؟ فرق رياضيات با ساير علوم در چيست؟ آيا رابطۀ رياضيات و حكمت يك رابطۀ ضروري است يا رياضيات صرفا زمينه اي را براي حكمت فراهم ميكند؟ و چرا؟ چرا اين ويژگي در رياضيات و فلسفه نسبت به ساير علوم بيشتر است؟ ساحات وجود انسان كدامند و حكمت به كداميك از ساحات آدمي مربوط است؟ چگونه است كه در گذشته حكيم بسيار داشتيم و اكنون نه؟ چرا حكمت گمشدۀ ماست؟ شهود چيست؟ چند معنا براي شهود؟ رابطۀ شهود و رياضيات و حكمت كدام است؟ تخيل چيست؟ نقش تخيل در علوم و رياضيات و اهميت تخيل در چيست؟ چگونه فردي كه با منطق و رياضيات سروكار دارد ميتواند راهي بسوي حكمت بيابد؟ پاسخ داده خواهد شد.

لازم به ذكر است شركت در اين جلسه سخنراني براي عموم افراد اعم از كليه اساتيد و دانشجويان آزاد است.

12345