اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم تجلیل از مقام شامخ "معلم" در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری مراسم تجلیل از مقام شامخ "معلم" در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶- ۱۵:۱۴:۴۷

برگزاری مراسم تجلیل از مقام شامخ "معلم" در دانشگاه صنعتی شاهرود

همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم و هفته آموزش در مراسمی در دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن گرامیداشت این روز بزرگ از استادان نمونه و برگزیدگان حوزه آموزش این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آئین تجلیل از استادان این دانشگاه به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم و به همت معاونت آموزشی و روابط عمومی دانشگاه صبح دوشنبه 11 اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک برگزار شد.

دکتر محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم افزود: همدلی، همراهی و همکاری شایسته شما بالاترین تقدیرهاست و در کلام نمی گنجد.

وی  با بیان اینکه اساتید دانشگاه لحظه به لحظه در کلاس درس، مسوولیت های اجرایی و فضاهای مشاوره ای درخشیدند، به مقام شامخ معلم و اهمیت معلمی تاکید کرد و گفت: معلمی شغل انبیاست و معلمان عمر و دانش خود را برای ایجاد فردایی بهتر می گذارند. دکتر فاتح ضمن تشکر از پیشکسوتان دانشگاه و تلاش های شبانه روزی آنان اذعان کرد: اساتید بازنشسته دانشگاه هنوز دغدغه دانشگاه را دارند و ما به وجود این اساتید افتخار می کنیم.

هر کسی در مقام تعلیم قرار گیرد معلم است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تاکید بر اهمیت خلاقیت و تربیت جوانان، تحول در آموزش را لازمه تحول در کشور دانست و خاطر نشان کرد: ما به عنوان دانشگاه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و آن تربیت نیروی آموزش است.

ایشان کنترل، نظارت و ارزیابی به طور پیوسته را لازمه پیشرفت در دانشگاه دانست و با اشاره به اهمیت محتوای دروس، به دانش به روز توسط دانشجویان برای رشد و ارتقای علمی دانشگاه تاکید نمود.

دکتر فاتح همچنین با تجلیل از اعضای هیات علمی پیشکسوت دانشگاه، حضور این عزیزان در محیط دانشگاه موجب برکت و لطف  خدادادی دانست و گفت:  باید با تلاش مضاعف هیات علمی،  ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی  و رفاهی برجسته،  دانشگاه را در گردونه رقابت بین دانشگاه های کشور حفظ کنیم.

 وی تصریح کرد: داشتن خوابگاه، ورزشگاه، محیط سبز، سالن آمفی تئاتر، کلاس و آزمایشگاه و برنامه های فرهنگی با نشاط از راههای حفظ دانشگاه در رقابت  با  سایر دانشگاه های کشور است  و  برای توسعه این زیر ساخت ها باید درآمد های دانشگاه را بالا ببریم.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت:  معرفی دانشگاه در سطح ایران و جهان از طریق وب سایت دانشگاه، قراردادهای آموزشی و پژوهشی، خدمات آزمایشگاهی، برگزاری کنفرانس های ملی و بین المللی، جذب دانشجوی خارجی و تقویت دوره های آموزشی از جمله راه های معرفی و حفظ جایگاه دانشگاه است.

دکتر گودرزی معاونت آموزشی و  تحصیلات  تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این مراسم با تبریک روز معلم به ارائه گزارشی تفصیلی در خصوص عملکرد حوزه معاونت آموزشی دانشگاه پرداخت.

 در پایان این مراسم از استادان و کارشناسان برتر آموزشی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

12345