اخبار و رویدادها: جشنواره از دبيرستان تا دانشگاه در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.

جشنواره از دبيرستان تا دانشگاه در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵- ۱۰:۰۰:۰۱



جشنواره از دبيرستان تا دانشگاه در راستاي معرفي رشته ها و امكانات آموزشي در دانشگاه صنعتي شاهرود براي دانش آموزان مقطع دبيرستان اين شهرستان برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود، جشنواره از دبيرستان تا دانشگاه با هدف آشنايي دانش آموزان سال آخر دبيرستان ‌هاي شاهرود با داشته ها و امكانات شهرستا ن در روز هاي 16 اسفند ويژه دانش آموزان دختر و 17،18 اسفند ماه جاري ويژه دانش آموزان پسر در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار گرديد.

حجت احسني تهراني مديركل امور دانشجويي دانشگاه صنعتي شاهرود هدف از برگزاري اين جشنواره را معرفي امكانات و پيشرفت هاي علمي دانشگاه دانست و ابراز داشت: دانش آموزان در اين جشنواره با گرايش ها و رشته هاي فني، علوم پايه و كشاورزي، اساتيد دانشگاه و نحوه تدريس دروس آشنا مي شوند و آگاهي بيشتري در خصوص انتخاب يك تصميم درست كسب مي نمايند.

مديركل امور دانشجويي دانشگاه صنعتي شاهرود يكي ديگر از اهداف اين جشنواره را آشنايي با دانشگاه محل سكونت دانش آموزان عنوان نمود و خاطر نشان كرد: در گذشته دانش آموزان به دليل انتخاب نادرست دانشگاهي را برمي گزيدند كه از نظر سطح علمي و رتبه از دانشگاه محل تحصيل آنها پايين تر بود و در برخي مواقع شاهد افت تحصيلي دانش آموزان بوده ايم.

مديركل امور دانشجويي دانشگاه در اين جشنواره كه با حضور دانش آموزان دختر و پسر در سه روز متوالي برگزار گرديد، به تجربه خوب برگزاري اين جشنواره در سال گذشته اشاره كرد و ابراز داشت: ورودي دانشجويان در سال ۹۵ نشان داد كه برگزاري اين جشنواره توانست به رشد ۲.۵درصدي بومي گزيني كمك شاياني كند و اين امتياز مطلوبي جهت انتخاب خوب دانش آموزان است.

احسني تهراني ضمن تاكيد براثرگذاري بسيار زياد جشنواره از دبيرستان تا دانشگاه افزود: يكي از مشكلاتي كه در انتخاب رشته دانش آموزان وجود دارد تمايل به استقلال و جدا شدن از خانواده است كه اين امر بايد با آگاهي بيشتر از سوي خانواده ها و آموزشگاه ها صورت گيرد. وي با بيان اينكه دانش آموزان عمدتا از امكانات و گرايش هاي دانشگاه محل تحصيل خود ناآگاه هستند گفت: به طور معمول دانش آموزان با انتخابي نا آگانه دانشگاهي را انتخاب مي كنند كه كيلومترها از خانه و محل سكونت آنها فاصله دارد كه در اين بين دانش آموزي كه در خانه با شرايط خاص تحصيل مي كرد در محيط خوابگاه بايد تجربه جديدي را كسب كند كه در برخي مواقع براي خانواده ها نيز بسيار پر هزينه است.

جشنواره يك روزه از دبيرستان تا دانشگاه به وسعت نياز دانش آموزان پاسخ نمي دهد و بايد تا زمان انتخاب رشته همكاري دانشگاه و مدرسه افزون تر و مطالب و اطلاعات رشته ها، آموزش ها و ارتباط بين دانش آموز و دانشگاه از طريق فضاي مجازي برقرار شود تا دانش آموزان بتوانند بهتر و دقيق تر از اطلاعات و رشته هاي دانشگاهي آگاهي پيدا كنند.

در طول اين جشنواره دانش آموزان از آزمايشگاه مركزي، مركز كامپيوتر و بخش هاي فوق برنامه دانشكده تربيت بدني اين دانشگاه بازديد نمودند.

12345