اخبار و رویدادها: فرصتی برای معرفی کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته‌ای

فرصتی برای معرفی کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته‌ای
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵- ۱۳:۲۸:۴۵

فرصتی برای معرفی کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته‌ای

سی و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود در 20 غرفه به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت هسته‌ای کشور می پردازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، این نمایشگاه که از 20 لغایت 24 آذر ماه جاری در محل این دانشگاه با هدف فرصتی برای معرفی کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشور در حال  برگزاری است، شامل سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای می باشد. تعداد225قلم در بخش چرخه سوخت و نیروگاه  و همچنین 275 قلم نیز در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با 20 غزفه از جمله اکتشاف و استخراجسنگ معدن اورانیوم، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، تولید زیرکونیوم و آلیاژهای نوین، تولید قرص ومجتمع های سوخت، غنی سازی اورانیوم، نیروگاه بوشهر، پسمانداری، مجتمع آب سنگین اراک، رادیو داروها، پژوهشکده لیزر و اپتیک، پژوهشکده مواد، پژوهشکده چرخه سوخت، پژوهشکده کشاورزی، کاربرد پرتوها، نظام ایمنی هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه که بومی بودن دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور به ویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین از دیگر ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای می باشد، 6 شش ماکت بزرگ شامل مرور چرخه سوخت هسته‌ای، غنی سازی اورانیوم، نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه اتمی دارخوین، پسمانداری و آبشار سانتریفیوژ در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

شایان ذکر است نمایشگاه تا روز چهارشنبه 24 آذر ماه 95 در محل دلنشگاه صنعتی شاهرود جهت بازدید علاقه مندان دایر می باشد.

12345