اخبار و رویدادها: بومی بودن دانش هسته‌ای ثمره خون پاک شهدای هسته‌ای

بومی بودن دانش هسته‌ای ثمره خون پاک شهدای هسته‌ای
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵- ۱۳:۲۷:۰۵

بومی بودن دانش هسته‌ای ثمره خون پاک شهدای هسته‌ای

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود با استقبال پر شور اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه در محل این دانشگاه در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سی و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از تاریخ 20 لغایت 24 آذر ماه جاری به میزبانی این دانشگاه و با هدف به نمایش گذاشتن دستاوردهای  صنعت هسته‌ای و اطلاع‌رسانی و آگاه سازی با حضور پر شور مسئولین شهری و استانی، اساتید، اعضای هیات علمی، دانشجویان و علاقه مندان در حال برگزاری می باشد.

مسئله صنعت هسته‌ای یک مسئله علمی است.

یکی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی حاضر در این نمایشگاه نیز در خصوص  صنعت پزشکی هسته‌ای، گفت: پزشکی هسته‌ای با اورانیوم غنی‌شده مصارف بسیاری در سطوح مختلف تشخیص و درمان دارد که خوشبختانه این دانش بومی در سطح کشور امروز به استفاده مراکز درمانی می‌رسد.

وی درباره کاربردهای انرژی هسته‌ای در پزشکی، توضیح داد: تهیه و توزیع کیت‌های هورمونی، تولید دزیمتری های جیبی و محیطی، تشخیص کم‌خونی و تصویربرداری التهاب مفصلی و لخته‌های وریدی تنها بخشی از عملکرد پزشکی هسته‌ای در کشور هستند.

این پژوهشگر صنعت هسته‌ای افزود: پزشکی هسته‌ای همچنین امکان تشخیص سرطان، استریلیزه کردن لوازم بهداشتی و پزشکی و تولید رادیو داروهایی برای تشخیص بیماری‌های تیروئیدی را در کنار تشخیص انواع سرطان مانند پرستات، معده، روده کوچک، لنفاوی، سینه و کلون را به متخصصان امر ارائه می‌دهد که این امر می‌تواند در درمان به‌خوبی مؤثر باشد اما نکته اصلی دراین‌بین بومی بودن دانش هسته‌ای که امروز به‌افتخار خون پاک شهدای هسته‌ای، ایران اسلامی دارای این توانمندی‌ها است.

نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور تا بیست و چهارم آذرماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا است

12345