اخبار و رویدادها: دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت

دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵- ۰۸:۲۳:۰۹

دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی آن دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هیات رئیسه دانشگاه دوشنبه 17 آبان ماه جاری از دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت بازدید و با اعضای هیات علمی آن دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار صمیمی که در محل آمفی تئاتر دانشکده برگزار گردید دکتر رضا شیخ رئیس دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت ضمن خیر مقدم  به ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه و وضعیت کنونی دانشکده پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود دومین دانشگاه در ایران در زمینه پذیرش دانشجو در رشته مدیریت کسب و کار  MBAدر مقطع کارشناسی ارشد می باشد گفت: یکی از ویژگی های بارز این دانشکده امکان تغییر رشته از سایر رشته های مهندسی و جذب دانشجویان خوب در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

رئیس دانشکده صنایع و مدیریت به تربیت بالغ بر 1000 دانشجو توسط 15 عضو هیات علمی در این دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه سالیان اخیر نشان داده است که دانشجویان این دانشکده جزء نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد می باشند.

در ادامه این نشست که  با هدف هم فکری و هم اندیشی در جهت بررسی چالش ها ی موجود در این دانشکده برگزار شد، اعضای هیات علمی به بیان نقطه نظرات خود از قبیل اهمیت رشته های علوم انسانی، کمبود فضای آموزشی با توجه به تعداد زیاد دانشجویان دانشکده، استفاده از اساتید مدعو و بازنشسته در خصوص ایجاد رشته های جدید از جمله مدیریت جهانگردی، مدیریت پروژه، مدیریت بازرگانی و جذب دانشجویان دکتری با توجه به پتانسیل موجود در دانشکده، انتشار مجلات،  امکان بازدید علمی دانشجویان از محیط های صنعتی با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان پرداختند.

در دیدار صمیمانه رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود دکتر محمد مهدی فاتح، ضمن استقبال از نظرات ارزشمند اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت و تقدیر از دکتر شیخ جهت فعالیت های مستمر برای پیشبرد اهداف دانشکده خاطر نشان کرد: هر یک از شما با طرح موضوعات مفید از دیدگاه خود در اداره امور به ما کمک می کنید و همین نظرات، پیشنهادات و راه حل های شماست که موجبات پیشرفت دانشکده و دانشگاه را فراهم می سازد.

دکتر فاتح در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی دانشکده گفت: بحث ها و قراردادهای پژوهشی را جدی بگیرید و به سمت تولید و نشر یک مجله علمی و پژوهشی به زبان انگلیسی  بروید تا بتوانید یافته های علمی خود را در سطح جهان نشر دهید.

 photo_2016-11-14_08-17-03

کسب درآمد دانشگاه معطوف به قراردادهای پژوهشی

وی با توجه به اینکه در آئین نامه جدید ارتقاء، پژوهش و فناوری پر رنگ دیده شده است و اهمیت شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: یافته های پژوهشی در دانشگاه های کشور باید معضلات و مشکلات جامعه را هدف قرار دهد و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود باید نگاه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان داشته باشند و فعالیت های خود را در مراکز رشد دانشگاهی منظور نمایند. دکتر فاتح همچنین تاکید کرد که بودجه دانشگاه به تنهایی نیازهای دانشگاه را تامین نمی کند و حداقل 30 درصد هزینه ها باید توسط مجموعه دانشگاه تامین گردد.

آموزش بر مبنای پژوهش

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تاکید به شان علمی و اخلاقی استاد و ارتباط مناسب با دانشجویان گفت: بحث مسائل آموزشی و مشکلات ناشی از آن باید در کلاس های درس حفظ و حل گردد و آموزش باید برخاسته از کار پژوهشی باشد و با ارتقاء کار پژوهشی، مطالب به روز، مطالعات عمیق کیفیت آموزش بالا برود.

دکتر فاتح با بیان اینکه دانشگاه های برجسته جهان با جذب دانشجویان مطرح خارجی جایگاه ویژه ای پیدا کرده و پیشرو بوده اند خاطر نشان کرد: الویت در دانشگاه ها آموزش می باشد و پژوهش به عنوان یک ضرورت ذاتی جهت رونق، طراوت و تازگی در امر آموزش می شود.

photo_2016-11-14_08-16-45

در ادامه جلسه دکتر گودرزی معاون آموزشی و همچنین دکتر دستفان معاون پژوهشی به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی در حوزه تخصصی خود پاسخ دادند.

در پایان این دیدار صمیمی از زحمات دکتر محمود رحیمی در زمان انجام مسئولیت خود در روابط عمومی و امور بین الملل تقدیر به عمل آمد.

photo_2016-11-14_08-16-25photo_2016-11-14_08-16-53photo_2016-11-14_08-17-00

 

12345