اخبار و رویدادها: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در دانشگاه صنعتی شاهرود :

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در دانشگاه صنعتی شاهرود :
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵- ۰۸:۵۰:۴۲

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در دانشگاه صنعتی شاهرود :

تاثیرگذاری قشر دانشجو را بر جامعه نمی توان نادید گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در دیدار استاندار سمنان با دانشجویان شهرستان های شاهرود و میامی که روز 16 آبان ماه در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزارشد ضمن اشاره به اینکه دراستان سمنان به ازای هر شش نفر یکی دانشجو وجود دارد و این آمار در شاهرود نیز تقریبا به همین منوال محاسبه می شود اظهار داشت: تاثیرگذاری این قشر ۳۱هزار نفری را بر جامعه نمی توان نادید گرفت.


معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۵ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی در شهرستان وجود دارد گفت: اگر از ظرفیت‌های علمی و فناوری ۱۵ دانشگاه شهرستان بتوانیم به خوبی بهره مند شویم در بسیاری موارد اعم از ایده‌های تجاری و اقتصادی، نظرات کارشناسانه، طرح و نقشه برای طرح های عمرانی، روش‌های نوین کشاورزی، دامداری، ساختمان و ... از خارج شهرستان و استان بی نیاز خواهیم بود.
وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همیشه در زمره بهترین ظرفیت‌ها و داشته‌های علمی، فناوری، فرهنگی، نیروی انسانی و اجتماعی ما هستند و در حال حاضر ۳۱ هزار دانشجو ظرفیتی عظیم برای شاهرود است.

photo_2016-11-07_08-08-08


هاشمی گفت: دانشگاه نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد چرا که پیوند صنعت و دانشگاه می تواند از یک ‌سو به ارتقای روند تولیدات داخلی کمک کند و از سوی دیگر راندمان کاری که یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، را بالا ببرد.
فرماندار شاهرود خاطرنشان کرد:امروز دو ظرفیت بسیار مطلوب به نام های مرکز تحقیقات کشاورزی و پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود مستقر هستند و با توجه به اینکه حجم وسیعی از کشاورزی و دامداری استان در این شهرستان وجود دارد، برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه های شهرستان و این دو مرکز تحقیقاتی قطعا اتفاقات خوبی را برای شاهرود و همچنین استان سمنان رقم خواهد زد.


وی ابراز داشت: یکی از نیازهای امروز ما در شاهرود، پیوند دوباره بین تولید و دانشگاه ها است تا بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های خوب فناوری در راستای تولید بهتر و بیشتر تلاش کنیم.
معاون استاندار سمنان گفت: حضور مسئولان در دانشگاه ها می تواند به رصد مشکلات مرتبط به بخش های دولتی کمک کند و به درهمین راستا میزبانی نشست های شورای دانشگاهی شهرستان از فرمانداری ویژه به دانشگاه ها، در دستور کار قرار گرفته است.

12345