اخبار و رویدادها: استاندار سمنان در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

استاندار سمنان در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵- ۱۴:۲۲:۳۵

استاندار سمنان در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

دولت تدبیر و امید با امنیتی شدن دانشگاه ها و با محدود کردن آزادی بیان دانشجویان مخالف است

استاندار سمنان جناب آقای محمدرضا خباز روز یکشنبه در دیدار با دانشجویان در دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: در دولت گذشته گفتمان دیپلماسی کشور رویکردی تهاجمی گرفت که نتیجه آن تحمیل 6 قطعنامه ظالمانه شورای امنیت بر علیه کشور بود.


وی افزود: با ریاست جمهوری دکتر روحانی امید و نشاط اجتماعی به جامعه برگشت و اگر سیاست های دولت گذشته در عرصه خارجی ادامه پیدا می کرد، کشور با جنگی خانمان سوز روبه رو می شد.
استاندار سمنان گفت: در دولت گذشته درآمد نفتی کشور به یک سوم کاهش پیدا کرد، اما با برنامه های منسجم دولت تدبیر و امید در روابط بین الملل، ایران هم اکنون روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام به کشورهای مختلف جهان صادر می کند.

82296667-71149393


وی اضافه کرد: پیش از دولت تدبیر و امید، به دلیل افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی واردات کالا افزایش یافت که این عامل، تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور را باعث شد.
خباز افزود: دولت تدبیر و امید در مرحله اول برنامه اقتصادی، سیاست کاهش نقدیندگی در کشور را اجرا کرد و با این رویکرد تورم 44 درصدی بعد از سه سال به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.
وی تصریح کرد: عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید در برنامه های سیاسی و اقتصادی نشان دهنده برنامه ریزی های منسجم برای افزایش رفاه اجتماعی در جامعه است.
خباز گفت: اشتغال زایی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است و با برنامه ریزی های انجام شده 2 هزار و 549 واحد صنعتی و کشاورزی در سال 95 برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند.


استاندار سمنان افزود: هزار و 875 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد 454 واحد صنعتی و هزار و 312 واحد کشاورزی است.


استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید با امنیتی شدن دانشگاه ها و با محدود کردن آزادی بیان دانشجویان مخالف است.


به گزارش ایرنا، وی افزود: اگر تاکنون در دانشگاه ها نگاه امنیتی وجود داشت، باید این نگاه ها برداشته شود و آزادی گفتمان حق طبیعی دانشجویان است.
وی افزود: دانشگاه محیط آزاد اندیشی و بیان دیدگاه های مختلف اجتماعی و سیاسی است و با افزایش آزادی بیان زمینه رشد فکری در جامعه فراهم می شود.
خباز ادامه داد: برای احترام به آزادی اندیشه ، نظارت دستگاه اجرایی خارج از دانشگاه برچیده شود زیرا بیان عقاید حق جوانان دانشجو در دانشگاه های کشور است.


خباز، در پاسخ به انتقاد دانشجویی که چرا تعامل مطلوبی بین دستگاه های اجرایی استان با دانشگاه های شاهرود وجود ندارد گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده ، فرماندار این شهرستان به صورت دوره ای نشست هایی برای پیگیری مشکلات دانشگاه ها و دانشجویان شاهرود برگزار می کند.
وی افزود: یکی از دلایل عمده بیکاری در کشور، انتظار نا به جای متقاضیان کار برای گرفتن کار دولتی است و جوانان باید با تحصیل در رشته های متناسب با اشتغال موجود در جامعه تحصیل کنند.
استاندار سمنان گفت: بیش از 520 میلیار ریال اعتبار به منظور رونق تولید در شهرستان شاهرود در نظر گرفته شد که با این اعتبار، بخش قابل توجهی از بیکاری جوانان این شهرستان برطرف می شود.


سید حسن حسینی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و سید محمدرضا هشمی فرماندار شاهرود در این دیدار حضور داشتند.


محمدرضا خباز استاندار سمنان در سفر یک روزه به شهرستان شاهرود، دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود، نشست تسهیل و رفع موانع تولید و دیدار با خانواده شهدای این شهرستان را در برنامه دارد. شهرستان شاهرود بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.


کلمات کلیدی: #استاندار #دکتر خباز
12345