اخبار و رویدادها: رییس دانشگاه صنعتی شاهرود:

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود:
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵- ۱۴:۲۵:۱۳

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود:

علم آمار و برنامه ریزی در بسیاری از کارهای مدیریتی و همچنین مدیریت دانش بنیان حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی که  صبح روز دوشنبه 10 آبان ماه به همت گروه آمار دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ومرکز اسناد پردیس مهندسی و فناوری برگزار شد در ابتدا با ابراز خرسندی از بزگداشت روز آمار و برنامه ریزی از زحمات و خدمات ارزشمند آقای فروهنده ، استادیار دانشکده ریاضی، که سال های متمادی از عمر خود را صرف آموزش دانشجویان نمودند تقدیر نمود.

دکتر فاتح اظهار داشت:  بکارگیری علم آمار و برنامه ریزی از مبانی مدیریت دانش بنیان است. وی تصریح کرد: باید قدر آمار و برنامه ریزی را بدانیم و از آن استفاده کنیم. ایشان در ادامه گفت: در مدیریت مانند یک حلقه بطور مرتب بین آمار ، تصمیم سازی، برنامه ریزی و اجرا دور می زنیم. دکتر فاتح تصریح نمود باید قدر منابع خودمان را بدانیم و با درنظر داشتن محدودیت های موجود با بهینه سازی  از نیروها به نحو شایسته تری استفاده کنیم که همه این موارد در  فرآیند بکارگیری آمار و برنامه ریزی میسر می شود. دکتر فاتح در رابطه با ضرورت استفاده از علم آمار اظهار داشت: هر روش آماری مبتنی بر یک یا چند فرض است که به کارگیری آن مستلزم محقق بودن مفروضات است و هر یک از ما باید در سهم خودمان را در  بهره گیری از آمار و برنامه ریزی  ایفا کنیم چراکه اگر برنامه ریزی نداشته باشیم به جایی نخواهیم رسید. .

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان این که دانشکده علوم ریاضی با 32 عضو هیات علمی توانمند یکی از دانشکده های بزرگ دانشگاه صنعتی به شمار می رود افزود: بسیار خرسندیم که دانشگاه ما در سال 97 برگزار کننده کنفرانس ملی آمار خواهد بود.

12345