اخبار و رویدادها: برگزاری همایش روز آمار و برنامه ریزی در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری همایش روز آمار و برنامه ریزی در دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵- ۱۲:۴۷:۳۱

برگزاری همایش روز آمار و برنامه ریزی در دانشگاه صنعتی شاهرود

همایش روز آمار و و برنامه ریزی با حضور دکتر مجتبی گنجعلی( استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران) در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر مجتبی گنجعلی در همایش روز آمار و برنامه ریزی که روز دوشنبه 10 آبان به همت گروه آمار این دانشگاه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد پردیس مهندسی و فناوری برگزار شد ضمن اشاره به این که این بزرگداشت یکی از بی نظیرترین همایش های روز آمار بود که در آن از استاد گرانقدر فرخ فروهنده قدردانی شد به تعریف علم آمار پرداخت و افزود: علم آمار روش تحلیلی برای جمع آوری داده ها و همچنین ابزاری برای پژوهشگران به منظور سرعت و دقت بخشیدن فرایند پژوهش است.
استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران در رابطه با ضرورت استفاده از علم آمار اظهار داشت: هر روش آماری مبتنی بر یک یا چند فرض است که به کارگیری آن مستلزم محقق بودن مفروضات است که در رابطه با مبانی آمار فضایی شامل ساختار وابستگی فضایی و اهمیت در نظر گرفتن آن در تحلیل‌ها، انواع داده‌های فضایی و مدل‌بندی آن‌ها توضیحاتی ارائه شده است.
وی با بیان این که در حال حاضر کشور ما از نظر آکادمیک و مقالات آماری جایگاه و وضعیت خوبی را دارد گفت: متاسفانه سازمان های مختلف فارغ التحصیلان این رشته را استخدام نمی کنند و نمی توانند نقایص خود را بپوشانند چرا که تمام سازمانها مانند بیمارستان ها، بانک ها و ... به یک نیروی آماری نیاز دارند.
دکتر گنجعلی گفت: با برگزاری این همایش ها مردم بهتر با علم آمار که در برنامه ریزی کشور یکی از مهم ترین علوم است آشنا می شوند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران در پایان با تاکید بر این که تعدادی از دانشجویان دکتری رشته آمار جذب دانشگاه ها می شوند افزود: دانشگاه ها هم در حال اشباع شدن است به همین دلیل باید در سازمان های دیگر به کارگیری شوند تا به حل معضلات کشور بیشتر کمک شود.

12345