اخبار و رویدادها: دکتر فاتح :شما دانشجویان عزیز سفیران خوبی از طرف دانشگاه در کشور عزیزمان باشید

دکتر فاتح :شما دانشجویان عزیز سفیران خوبی از طرف دانشگاه در کشور عزیزمان باشید
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵- ۱۰:۴۸:۲۶

دکتر فاتح :شما دانشجویان عزیز سفیران خوبی از طرف دانشگاه در کشور عزیزمان باشید

جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور ریاست، مسئول دفتر نهاد رهبری،مدیران و رؤسای دانشکده های این دانشگاه روز یکشنبه 11 مهر ماه ساعت 9:30 صبح در تالار شقایق ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه، ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: فرزندان خوبم شما اکنون در مرحله جدیدی از علم آموزی در دانشگاه هستید و توانسته اید با تلاش خود جایگاهی را در این دانشگاه به خود اختصاص دهید.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان این که این دانشگاه از باسابقه ترین دانشگاه های استان سمنان است اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود توانسته با کسب عنوان ششم در بین دانشگاه های صنعتی کشور جایگاه رفیعی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود با داشتن تعداد 303 نفر عضو هیات علمی، 14 دانشکده فعال، مجموعه ای متنوع از رشته ها و تعداد 11 هزار و پانصد دانشجو دارای مجموعه ای خوب جهت خدمت رسانی به شما دانشجویان برای پیشرفت ایران عزیز است.

دکتر فاتح خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود جزو دانشگاههای برجسته چه از نظر علمی و چه از نظر فرهنگی در استان محسوب می شود که از اساتید بسیار مجرب برخوردار است، همچنین کارکنان خدوم این دانشگاه با تجربه بالای خود باعث می شوند دانشجویان عزیز در طول تحصیل خاطرات بسیار نیکی از شهر و این دانشگاه به یادگار ببرند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: آرزو دارم شما دانشجویان عزیز سفیران خوبی از طرف دانشگاه در کشور عزیزمان باشید چرا که یکی از اهداف ما ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت رسانی به دانشجویان در طول سال تحصیلی جدید می باشد.

وی تصریح کرد: همه همکاران ما با تلاش بی وقفه در تجهیز آزمایشگاه ها، کلاس ها و ایجاد کارگاهها و آزمایشگاههای پیشرفته سعی در ایجاد محیطی علمی و شاداب برای دانشجویان دارند تا برای رشد و پویایی شما عزیزان میزبان خوبی باشیم چرا که آینده کشور عزیزمان، ایران اسلامی در دست دانشجویان است.

m3 (11)

دکتر فاتح گفت: ما باید آموزش را در تمام مقاطع از مهد کودک ها شروع کنیم و تا دانشگاه ادامه دهیم و این مانند زنجیره ای است که نقش موثری در توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه ها دارد چرا که دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود یک پیشینه قبل از دوران دانشجویی و در فضای آموزش و پرورش دارد و بحث اصلی توانمندسازی دانشجو است، اگر در این زمینه موفق باشیم مطمئنا دانشجویی که فارغ التحصیل می شود می تواند گره ای از مشکلات جامعه را بازکند این توانمند سازی فقط به عهده دانشگاه نیست آموزش های قبل از دانشگاه هم تاثیر گذار است باید ببینیم چقدر ما در ارتباط با آموزش مهارت ها ، دروس عملی و توسعه زیرساخت ها مانند آزمایشگاه ها و کارگاه ها سرمایه گزاری کرده ایم.


رییس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت: در مقایسه با کشورهای پیشرفته هنوز ما فاصله زیادی را پیش رو داریم و تنها در دانشگاه نمی توان این فاصله را جبران کرد ما باید دانشجویی را تربیت کنیم که به عنوان یک فرد موفق از دانشگاه خارج شود و در انجام ماموریت های کاری خود در جامعه به بهترین نحو عمل کند.

وی در پایان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام افزود: سال تحصیلی جدید همه ساله با هفته دفاع مقدس آمیخته شده است که یادآور پدران و برادرانی است که رفتند و از جان خود گذشتند تا ما امروز در آرامش و امنیت در دانشگاهها به فعالیت بپردازیم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و جانبازان یک وظیفه بزرگ برای همه ما دانشگاهیان در سنگر علم و دانش است.

 در این مراسم دانشجویان ضمن آشنایی با بخش های مختلف دانشگاه از قوانین آموزشی و دانشجویی و نحوه پیگیری درخواست ها و مسائل خود مطلع شدند.

12345