اخبار و رویدادها: حضور مقتدرانه دانشگاه صنعتی شاهرود در المپیاد جهانی رباتیک WRO

حضور مقتدرانه دانشگاه صنعتی شاهرود در المپیاد جهانی رباتیک WRO
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵- ۱۰:۰۲:۲۴

حضور مقتدرانه دانشگاه صنعتی شاهرود در المپیاد جهانی رباتیک WRO

در دور انتخابی مسابقات المپیاد جهانی رباتیک تیم دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور مقتدرانه خود در میان 8 تیم دانشگاهی شرکت کننده به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در دور انتخابی مسابقات المپیاد جهانی رباتیک که در دو مرحله برای شش رده برگزار گردید، چهار تیم از شاهرود صاحب سهمیه حضور در مسابقات جهانی شدند که دور مقدماتی این مسابقات در تاریخ هفتم مرداد 95 به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، با حمایت این دانشگاه و همچنین پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار شد.

در این مسابقات 80 تیم در رده های مختلف به رقابت پرداختند که در رده دانشگاهی ، تیم دانشگاه صنعتی شاهرود متشکل از آقایان مهندس امین شاکری و مهدی محمدی به سرپرستی آقای دکتر خالقی در میان 8 تیم دانشگاهی شرکت کننده به مقام قهرمانی رسید و جایزه خود را از دست رییس دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر فاتح دریافت کرد.

دور نهایی انتخابی المپیاد جهانی در هتل استقلال تهران در 19/6/95 با حضور 108 تیم از استانهای مختلف کشور برگزار شد که مجددا تیم دانشگاه صنعتی شاهرود به مقام اول دست یافت، همچنین تیمهای دیگر شاهرود نیز خوش درخشیدند و برای اولین بار موفق به کسب چهار سهمیه از 13 سهمیه کشور برای مسابقات جهانی شدند.

تیم دانشگاه صنعتی شاهرود که با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه (آقای دکتر علی دستفان) و زیر نظر پژوهشکده دانشجویی (با مدیریت آقای دکتر حسین قلی زاده نرم) و تحت سرپرستی آقای دکتر علی خالقی عضو هیات علمی دانشکده مکانیک ، به این مسابقات اعزام شده بود باید در رقابتهای جهانی با حدود 60 تیم قدرتمند از کشورهای مختلف دنیا رقابت کند.

همچنین در رده دانش آموزی تیم فوتبالیست آقای محمد مروی (فرزند آقای دکتر حسین مروی، عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شاهرود) وسینا آذرچهر با کسب مقام قهرمانی موفق به کسب سهمیه جهانی شد که نویدبخش آینده درخشانی برای این تیم است.

لازم به ذکر است: در این مسابقات تیمی دیگری متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود که به صورت مستقل در مسابقات شرکت کرده بودند نیز سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند، اعضای این تیم از آقایان محمد عباسی (دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود)، سینا نظری (دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود) و مصطفی باقری (دانشجوی دانشگاه آزاد شاهرود) تشکیل شده بود.


کلمات کلیدی: #رباتیک
12345