اخبار و رویدادها: دانشجویان وسرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵

دانشجویان وسرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵
سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵- ۱۱:۴۹:۰۰



مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ را از سوم تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی آغاز می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در سرشماری نفوس و مسکن 1395 که از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترتی آغاز می شود دانشجویانی که مدت بیشتر از 6 ماه در شهرستان شاهرود ساکن هستند باید طبق آمار این شهرستان مورد سرشماری قرار گیرند.

همچنین دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی ساکن هستند در این آمارگیری به عنوان خانوار موسس شناخته می شوند و ماموران به صورت حضوری برای سرشماری آن ها می آیند و اطلاعات مورد نیاز را از دانشگاهها دریافت می کنند و دانشجویانی که خود نسبت به اجاره منزل اقدام کرده اند نیز خانوار معمولی به حساب می آیند که مانند افراد دیگر مورد سرشماری قرار می گیرند.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در دو مرحله به صورت اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهرماه و در مرحله دوم به صورت حضوری و با تبلت اجرا می‌شود.

از آنجا که سرشماری یکی از رویدادهای ملی کشور است و نتایج حاصل از آن پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور قرار می‌گیرد، پر کردن دقیق فرم‌های سرشماری و همکاری با مأموران سرشماری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این راستا، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از کاربران مهم اینترنتی و فناوری‌های نوین، نقش مهمی در اجرای الکترونیک و اینترنتی سرشماری سال ۱۳۹۵ خواهند داشت.

12345