اخبار و رویدادها: برگزاری همایش سازمان های مردم نهاد استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری همایش سازمان های مردم نهاد استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵- ۱۲:۱۱:۴۹



دومین همایش و کارگاه آموزشی توانمند سازی سازمان های مردم نهاد استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دومین همایش و کارگاه توانمند سازی سازمان های مردم نهاد استان سمنان با دکتر محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه، برخی از مسئولان محلی و 65 نفر از شرکت کننده به مدت دو روز در سالن آمفی تئاتر ساختمان کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در این همایش، سازمان های مردم نهاد را اصولی ترین حرکت جهت تقویت بنیادهای کشور و رسیدگی به آسیب های اجتماعی دانست.

دکتر محمد مهدی فاتح با بیان اینکه حل معضلات کشور و رسیدگی به آسیب های اجتماعی به کمک مردم اتفاق می افتد اظهار داشت: جهت انجام اقدامات مثبت در راستای حل معضلات باید ظرفیت ها را شناخته و با همفکری،مشورت و هم افزایی یک کار بسیار خوب را رقم بزنیم.

دکتر فاتح با معرفی امکانات و ظرفیت های دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: این دانشگاه در فضای اقتصاد مقاومتی، شعار حرکت به سوی تولید دانش و فناوری را هدف خود قرار داده و بر روی تحقیقاتی متمرکز می شود که مشکلات جامعه را حل کند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین به تشکیل بنیاد خیرین در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: فراهم آوردن زمینه اشتغال دانشجویان  با توجه به مهارت های آنان، ساخت خوابگاه و ایجاد مراکز رفاهی، آموزشی و فرهنگی، گسترش و ارتباط قوی بین دانشگاه ، دولت و جامعه، تقویت تشکل های دانش آموختگان و همکاری با دانشگاه جهت ارتقای کمی و کیفی دانشگاه را از اهداف تاسیس بنیاد خیرین برشمرد.

وی تصریح کرد: بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود مستقل از دانشگاه بوده و سعی دارد از طریق جلب کمک های نقدی و غیرنقدی  مردم از دانشجویان مستعد بی بضاعت یا کم بضاعت  حمایت کرده تا بتوانند به اهداف عالی برسند.

 150 تشکل مردم نهاد فعال در استان سمنان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم در این جلسه با بیان اینکه 150 تشکل مردم نهاد دارای مجوزه از استانداری و فرمانداری ها در سطح استان فعال هستند اظهار داشت: 400 تشکل نیز تایید شده و به زودی مجوز فعالیت می گیرند.

امیر بینایی با تاکید بر اهمیت وجود سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند باید اقتصاد را مردمی کنیم زیرا تا مردم وارد صحنه نشوند و مشارکمت اجتماعی شکل نگیرد در حوزه اقتصاده مقاومتی موفق نخواهیم بود.

وی افزود:جامعه در مدیریت آسیب های اجتماعی و مسائل رفتاری در حوزه های مختلف دچار بد اخلاقی های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شده و هیچ نهادی جز مردم نمی توانند این بداخلاقی ها را سامان بدهند.

اهداف سازمان های مردم نهاد در راستای آرمان شهدا

معاون فرمانداری شاهرود نیز در ادامه افزود: اهداف سازمان های مردم نهاد در راستای آرمان شهدا بوده و فعالیت آنها قابل تقدیر و بسیار ارزشمند است.

احمد خرم افزود: سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال بین دولت و ملت بوده و نهادهای دولتی نیز وظیفه دارند به آنها کمک کنند تا به اهدافشان برسند.

وی در ادامه این همایش کارگاه توانمند سازی با حضور 65 شرکت کننده با محورهای گام ها یا مراحله مدافعه، حمایت گری، تکنیک های ترغیب، تدوین و تنظیم هدف خاص برای برنامه ی مدافعه گری، روش های ارائه ی پیام، مروری بر استراتژی های مدافعه گری و ارزیابی نهایی برگزار شد.

بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری با هدف افزایش ترویج گردشگری و شناسایی مناطق منحصر به فرد را از دیگر برنامه های این همایش دو روزه بود.


کلمات کلیدی: #سازمان های مردم نهاد استان سمنان
12345