اخبار و رویدادها: کاشت تعداد 3 هزار اصله درخت در دانشگاه صنعتی شاهرود

کاشت تعداد 3 هزار اصله درخت در دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵- ۱۱:۵۲:۱۰



مدیر اداره خدمات عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود از پیش بینی خریداری و کاشت تعداد 3 هزار اصله درخت دیگر در فضاهای جدید الاحداث دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود محمد ابراهیم صفری ضمن اشاره به این که در پردیس فناوری اطلاعات و اردوگاه بقیه الله تعداد 1800 اصله درخت غیر مثمر و تعداد 890 اصله درخت مثمر جهت جایگزینی درختان خشک انجام شده در باغات هم از گونه های مختلف به همت عزیزان فضای سبز کاشت شده است افزود: پیش بینی می شود تعداد 3 هزار اصله درخت دیگر در فضاهای جدید الاحداث در سال جاری خریداری و کاشت می شود.

وی تصریح کرد: فضای سبز دانشگاه که مشتمل بر پردیس مرکزی،فناوری اطلاعات، کشاورزی بسطام، اردوگاه آموزشی بقیه الله، و کلیه خوابگاه ها و واحدهای تابعه می شود با حدود 226 هزار و دویست و پنجاه متر مربع و تعداد 22 نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت های حفظ و نگهداری فضای سبز و امور باغبانی هستند.

مدیر اداره خدمات عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود ابراز داشت: نظارت بر کمیت و کیفیت کار فضای سبز توسط شرکت طرف قرارداد است که در صورت قصور و کوتاهی نسبت به ارائه گزارش به مدیریت امور اداری در این خصوص پیگیری های لازم انجام می شود.

صفری گفت: تا به امروز از نظر خرید خرید گل و گیاه به مرحله اشباع رسیده ایم به گونه ای که برخی از ادارات سطح شهر در صورت ارائه معرفی نامه گونه های گل رز به صورت هدیه تقدیم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص تنوع گونه های گیاهی به سمتی پیش رفته ایم که بیشتر از گونه های گیاهی و درختان مثمر استفاده و کاشت می شود که در پردیس فناوری درحال حاضر تعداد 4 باغ (زردالو، گردو،آلو، سیب و ...)کاشته شده تا با این دیدگاه در زمان حضور دانشجویان بتوانند از محصولات آن استفاده کنند.

مدیر اداره خدمات عمومی دانشگاه صنعتی شاهرودتاکید کرد: در پردیس دانشکده کشاورزی بسطام با توجه به ماهیت آن دانشکده و استفاده از دانشجویان این رشته اقدام به کاشت سیفی جات شده که بیشتر مورد استفاده خود همکاران آن دانشکده می شود.

صفری با بیان این که از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریورماه کلیه نیروها به صورت شیفت شبانه در محل کار خود حاضر می شوند افزود: این کار به جهت جلوگیری ازهدر رفت آب و تبخیر در طول روزهای گرم سال و همچنین موجب ماندگاری و نفوذ پذیری آب در عمق زمین را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد:ازابتدای مهرماه تا پایان اسفندماه کلیه نیروها با رویکرد آماده سازی بستر،کوددهی، هرس درختان کلیه کارهای مرتبط با این فصول انجام می گیرد.

مدیر اداره خدمات عمومی دانشگاه صنعتی شاهرودبا اشاره به این که استان سمنان و خصوصا شهرستان شاهرود از جمله استان های خشکسال کشورمان است گفت: در این مورد نیز پیش بینی های لازم در فضای دانشگاه انجام شده که اداره طرح های عمرانی نسبت به زیرساخت و انشعاب کلیه فضای دانشگاه به سیستم تحت فشار به گونه ای عمل کرده که تقریبا بیش از 90 درصد فضاهای مذکور تحت پوشش این سیستم و تامین کننده آب آن نیز استفاده از چاهی که داخل مجموعه پردیس مرکزی حفر شده است.

صفری در پایان افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود به سمتی پیش می رود که بتوانیم پس آب فضای سلف سرویس و آب استخر پس از انجام مراحل بهداشتی مجددا به چرخه آبیاری فضای سبز برگردد.

 

 


کلمات کلیدی: #کاشت درخت
12345