اخبار و رویدادها: انعقاد قرارداد جهت استقرار سیستم استاندارد ایزو 17025 در آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه

انعقاد قرارداد جهت استقرار سیستم استاندارد ایزو 17025 در آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵- ۱۴:۰۴:۰۴

انعقاد قرارداد جهت استقرار سیستم استاندارد ایزو 17025 در آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه، قرارداد "ساماندهی و استقرار سیستم مدیریت آزمایشگاه بر اساس الزامات استاندارد ایزیری- ایزو- آی ایی سی 17025 (ISIRI-ISO-IEC) در مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه" با پژوهشگاه استاندارد ایران منعقد گردید.

 

 

دکتر احمد واعظیان رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در این خصوص اعلام نمود، یکی از کارهای اساسی در آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه، اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 17025 از سازمان ملی استاندارد ایران می باشد که نقش مهم و اساسی در استخراج نمونه های استاندارد و قابل قبول مجامع علمی و همچنین درآمدزایی برای آزمایشگاه های دانشگاه را در پی خواهد داشت. لذا در اولین گام، قرارداد لازم برای استانداردسازی دو آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی دانشکده معدن و اندازه گیری و آنالیز دانشکده فیزیک منعقد و بر این اساس شش دستگاه از آزمایشگاه های مذکور مورد آزمون اولیه قرار خواهند گرفت.

ایشان در ادامه اعلام نمود که اولین جلسه بازدید کارشناسان پژوهشگاه استاندارد از آزمایشگاه های مذکور در مورخ 95/5/18 انجام و طی آن وضعیت فعلی آزمایشگاه ها مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار گرفته و پیشنهادات لازم ارائه گردید.

12345