اخبار و رویدادها: دکتر فاتح در نشست با اصحاب رسانه: افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود

دکتر فاتح در نشست با اصحاب رسانه: افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵- ۱۶:۰۳:۲۶



رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست با اصحاب رسانه از افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه به تعداد یک هزار نفر طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: با ساخت خوابگاه جدید به کمک اساتید و خیرین٬ تمام دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در خوابگاه ها ساماندهی می شوند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود٬ دکتر محمدمهدی فاتح شامگاه دوشنبه 18 مردادماه سال جاری در نشست با اصحاب رسانه این شهر که در تالار کوثر برگزار شد با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری شغل مقدسی است و انشاء االله روزی برسد که هر ایرانی آرزو کند یک خبرنگار باشد.

وی تصریح کرد :خبرنگاری راهی به بسوی آینده و پیشرفت کشور بر مبنای توجه به اصل خرد جمعی با بررسی٬ تحقیق ٬ نقد  و در نهایت جلب افکار عمومی برای قدم به جلو و اصلاح است.

دکتر فاتح در بخش دیگری از افزایش یک هزار نفری ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود طی یکسال گذشته خبر داد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت:یک مجموعه خوابگاهی با ظرفیت 250 نفر ویژه خواهران به کمک اساتید و خیران شاهرود در حال حاضر در مرحله ساخت سقف دوم قرار دارد و تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رشد تولیدات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 94

وی از رشد تولیدات علمی این دانشگاه طی سال های اخیر خبر داد و اظهار داشت: با همکاری و همدلی اعضای هیات علمی ٬مدیران ٬کارمندان و دانشجویان ٬ یک فضای تحقیقاتی و پژوهشی امیدوار کننده توام با نشاط در این دانشگاه به وجود آمده است.

رییس دانشگاه صنعتی با بیان اینکه در سال ۹۳  شاهد انجام ۸۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی بودیم که این میزان در سال ۹۴ به ۱۰۶ طرح رسید تصریح کرد: مقالات علمی پژوهشی این دانشگاه نیز از463 مقاله در سال 93 به 687 مقاله در سال 94 افزایش پیدا کرده است.

دکتر فاتح افزود: همچنین دانشگاه صنعتی شاهرود با کاربردی کردن پژوهش در صنعت٬  طرحهای تحقیقاتی و همکاری های گسترده با سازمان ها و صنایع از جمله صنایع هوایی و دریایی وابسته به وزارت دفاع٬ وزارت نفت ٬وزارت نیرو ٬وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ سازمان نقشه برداری کشوری ٬موسسات  آموزشی٬ شرکت های خصوصی و آب و فاضلاب شهرستان سمنان دارد.

وجود 150 رشته تحصیلی در دانشگاه صنعتی شاهرود

 وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در 150 رشته -گرایش تحصیلی دانشجو فارغ التحصیل می کند افزود: این تعداد شامل ۳۳ رشته کارشناسی ۷۷  ٬رشته کارشناسی  ارشد و ۴۰ رشته دکترا است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: بر اساس سیاست های وزارت علوم مبنی بر ساماندهی آموزش عالی و جلوگیری از رشد بی رویه موسسات و دانشگاه ها و همچنین بعضی رشته ها ی تحصیلی ٬طی سالهای اخیر دراین دانشگاه فقط افزایش چند رشته تحصیلی را داشته ایم.

دکتر فاتح رشد اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 94 نسبت به سال 93 را مناسب عنوان کرد و گفت: در سال ۹۳ تعداد ۲۸۳ نفر عضو هیات علمی داشته ایم درحالی که این رقم در سال 94 به 303 نفر رسیده است.

موفقیت دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در المپیادهای علمی و ورزشی

 وی با ابراز خرسندی از درخشش دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در المپیادهای مختلف علمی و ورزشی طی سال های اخیر افزود: در مسابقات ورزشی منطقه سه که  سال گذشته برگزار شد این دانشگاه توانست بالاترین سهمیه حضور در المپیاد ورزشی فرهنگی کشور که مردادماه سال جاری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد  در حال برگزاری است را کسب کند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: در این دوره از المپیاد ورزشی فرهنگی نیزدانشجویان این دانشگاه در برخی رشته ها از جمله کشتی٬ شنا٬ بسکتبال ٬بدمینتون ٬والیبال وفوتسال موفق به کسب مدال و امتیاز شدند.

دکتر فاتح تصریح کرد: همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود مقام نخست مسابقات مقدماتی روباتیک کشور را که چندی پیش به میزبانی  این دانشگاه برگزار شد را از آن خود کردند.

 وی برگزاری سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران با حضور محققین خارجی و داخلی نهم و دهم شهریورماه و همچنین برگزاری دو همایش کشوری زمین شناسی و گیاهان دارویی در بهمن ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود را اعلام نمود.

توسعه سه برابری عملکرد عمرانی دانشگاه صنعتی شاهرود

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: علی رغم پایین بودن بودجه های عمرانی دولتی در سال  ٬94 عملکرد عمرانی این دانشگاه  با استفاده از درآمدهای دانشگاه و جلب کمک های خیرین نسبت به سال 93 سه برابر بوده است.

دکتر فاتح افزود: خوشبختانه طی سال اخیر با تلاش و همت دانشگاه، تجهیز سلف سرویس دانشجویان٬ تکمیل و تجهیز خوابگاه٬ توسعه فضای سبز٬ محوطه سازی٬ تکمیل و تجهیز ساختمان کتابخانه٬ کارگاه ها و مجموعه ورزشی و مسجد وساختمان های دانشکده های برق٬کشاورزی و مواد را در دستور کار خود قرار داده ایم.

پردیس معدن آموزشی مکانی ماندگار برای دانشجویان و پژوهشگران

 رپیس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود:  با  همراهی خیران شاهرودی از جمله خدمات عالی آقای علیرضا ابراهیمیان  توانستیم جاده متروکه و سیل زده پردیس معدن آموزشی به طول ۱۳ کیلومتر را زیرسازی و آسفالت کرده و با بهسازی و توسعه فضاهای مختلف علمی ٬پژوهشی و ورزشی این مجموعه به میزان 5 هکتار یک مکان ماندگار را جهت پژوهشگران و دانشجویان کشور آماده کنیم.

وی بهسازی ۱۱  واحد کلاس درس٬ ۵۰ واحد اتاقک چوبی، ۵۰۰ متر مربع اتاق های آجری ٬ احداث چهار زمین والیبال ٬فوتبال و فوتسال٬ زمین ورزشی چند منظوره٬ احداث استخر آبیاری قطره ای باگنجایش یک هزار مترمکعب جهت تامین آب زراعی ٬ اجرای دیوارهای سنگی و سیل بندهای پردیس جهت حفاظت از سیل و همچنین آماده سازی معدن آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده در پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود برشمرد.

دانشگاه صنعتی شاهرود ارتباط تنگاتنگی با شهر دارد

 دکتر فاتح با بیان اینکه  دانشگاه صنعتی شاهرود در خدمت مردم است و ارتباط خوبی را با مردم و نهادهای مختلف دولتی در سطح شهر و استان دارد اظهار داشت: برگزاری چندین همایش ملی و مردمی از جمله همایش گردشگری شاهرود و همایش تجلیل از پرفسور علی اکبر جلالی چهره ماندگار علمی کشور گویای این ارتباط است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه صنعتی شاهرود با دعوت از مدیران مدارس این شهرستان برنامه بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه شهر از زیر ساخت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه را برگزار کرد افزود: شناخت از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه باعث می شود تا دانش آموزان هنگام انتخاب رشته، دانشگاه محل زندگی خود را در نظربگیرند.

در ادامه نشست مطبوعاتی رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه٬ازساختمان در حال ساخت خوابگاه دختران این دانشگاه با کمک اساتید و خیران٬پروژه های عمرانی پردیس مهندسی و فناوری و همچنین مجموعه آموزشی و معدن دهملا این دانشگاه بازدید و در پایان نیز به صرف شام در محل این مجموعه با حضور هیات رئیسه از  خبرنگاران پذیرایی شد

همچنین در طی بازدید خبرنگاران از معدن آموزشی ٬ دکترعرب امیری رییس دانشکده معدن٬نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود از ظرفیت آموزشی و پژوهشی معدن آموزشی گزارشی ارائه کرد.


کلمات کلیدی: #نشست خبری رییس دانشگاه
12345