اخبار و رویدادها: دفاع دانشجوی دکترا با گرایش حالت جامد در دانشگاه صنعتی شاهرود

دفاع دانشجوی دکترا با گرایش حالت جامد در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵- ۲۳:۵۷:۲۶



محمد حسین عامریون دانشجوی دکتری فیزیک حالت جامد دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود با عنوان «رشد و بررسی خواص فیزیکی لایه های Cu(In,Ga) S2 قابل کاربرد در سلول های خورشیدی» دفاع کرد.

 
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه دفاع رساله دکتری محمد حسین عامریون دانشجوی فیزیک این دانشگاه با حضور دکتر محمد ابراهیم قاضی و دکتر مرتضی ایزدی فرد  به عنوان اساتید راهنما،  دکتر بهرام بهرامیان به عنوان استاد مشاور، دکتر محمد باقر رحمانی، دکتر حمید هراتی زاده و دکتر اردیانیان به عنوان داوران و دکتر مجتبی هاشم زاده به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی  29 تیرماه سال جاری در اتاق جلسات دفاع دانشکده فیزیک برگزار شد.

این دانشجو در دفاع از رساله خود گفت: این رساله برای بررسی تاثیر لایه های جاذب CIGS بر روی عملکرد قطعه سلول خورشیدی و همچنین اثر حضور اتم هایی همچون گالیم و آلومینیوم در ترکیب مذکور به عنوان ماده آلاینده و همچنین اثر حضور نانولوله های کربنی به عنوان ماده در تشکیل کامپوزیت MWNT:CIS مورد مطالعه و بررسی قرار داده شده است. دانشجوی نامبرده موفق به ساخت سلول خورشیدی بر پایه CIGS با بازده شش درصد شده است. 

شایان ذکر است دانشجوی نامبرده اولین فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شاهرود است که هر سه مقطع تحصیلات خود را در این دانشگاه تا مقطع دکتری به اتمام رسانده است. 

 

 

12345