اخبار و رویدادها: دکتر فاتح: جانباز یک لقب و جانبازی مرام است

دکتر فاتح: جانباز یک لقب و جانبازی مرام است
چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵- ۱۵:۵۸:۵۷

دکتر فاتح: جانباز یک لقب و جانبازی مرام است

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با تجلیل از مقام جانبازان هشت سال دفاع مقدس گفت: جانباز یک لقب و جانبازی یک مرام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در آئین تجلیل از جانبازان و ایثارگران این دانشگاه که چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز در تالار کوثر با حضور هیات رئیسه این دانشگاه برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: روز جانباز که با نام و یاد حضرت ابوالفضل علیه السلام، بزرگ جانباز تاریخ نامگذاری شده است نشان از شأن بالای جانبازی دارد.
وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) سرچشمه پایمردی، وفا، شجاعت، مردانگی، محبت و ارادت بود و با فداکاری هایش در صحرای کربلا درس غیرت و جوانمردی به همه آزادگان جهان آموخت.
دکتر فاتح جانباز را یک لقب و جانبازی را یک مرام دانست و گفت: آنچه که بیشتر اهمیت دارد و جاودان می ماند مرام جانبازی است و تا زمانی که در این فضا حرکت و به جامعه خدمت کنیم جانباز محسوب می شویم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت: ما در گرامیداشت روز جانباز که هر ساله مصادف با تولد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می شود یادآوری می کنیم که همچنان ایثارگر بمانیم، زیرا ایثارگری آخرین موقعیتی است که در فضای معنوی می توان به آن دست یافت. 
وی با اشاره به وحشی گری داعش در عراق و سوریه و کشتار زنان و کودکان بی گناه تصریح کرد: بی شک آسایش و امنیت کنونی ملت ایران مدیون خون شهدا و جانبازان و ایثارگران است و ما نیز باید به وظایف خود در قبال این عزیزان جامه عمل بپوشانیم.
دکتر فاتح همچنین به برگزاری باشکوه همایش تجلیل از دکتر علی اکبر جلالی پدر اینترنت ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود در 20 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر جلالی مقام علمی بالایی در کشور دارد ولی صفت بارزی که وی را برجسته کرده، خدمت بی منت، تواضع، فداکاری و ایثار اوست.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: این روحیه از گذشته در وی بوده و از همان ابتدا که در جهاد سازندگی خدمت می کرد، خانه به خانه در روستاها به دنبال پیدا کردن مشکلات و کمبودها و راه حل برای آنها بود.
وی با بیان اینکه بعضی وقت ها یک راه حل، کشوری را نجات می دهد گفت: باید به دنبال ارائه خدماتی باشیم که جمع بزرگی از خدمات ما بهره ببرند.
دکتر فاتح در پایان از همه جانبازان و خانواده های آنها جهت حضور در پیاده روی کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه که جمعه در پردیس معدن دانشگاه برگزار می شود دعوت به عمل آورد.
در پایان این مراسم پس از بیان مشکلات و نقطه نظرات جانبازان حاضر در جلسه، با اعطای لوح تقدیر و هدیه از آنها تقدیر شد.

12345