اخبار و رویدادها: طی سال گذشته: دیجیتال سازی پایان نامه های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شاهرود

طی سال گذشته: دیجیتال سازی پایان نامه های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵- ۱۳:۰۶:۳۷

طی سال گذشته: دیجیتال سازی پایان نامه های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شاهرود

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود از خرید نرم افزار کتابخانه و دیجیتال سازی بیش از سه هزار نسخه تمام متن پایان نامه طی سال گذشته در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر داوود شاهسونی با بیان اینکه طی سال گذشته نرم افزار کتابخانه خریداری و بیش از سه هزار نسخه تمام متن پایان نامه دیجیتال سازی شده است افزود: دانشجویان می توانند با مراجعه به بخش پایان نامه های کتابخانه، سوابق موضوع پژوهشی خود را در دانشگاه، به آسانی جستجو کرده و از این امکان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این بخش شامل 15 کیوسک است که در هر یک از این کیوسک ها، به جای کامپیوتر از Thin client برای ارتباط با سرور مرکزی داده ها استفاده شده است.

دکتر شاهسونی اظهار داشت : تنظیمات این کتابخانه دیجیتال، برای خارج از شبکه کتابخانه نیز به گونه ای طراحی شده است که کاربر فقط مجاز به رویت 25 صفحه اول پایان نامه، از طریق نرم افزار کتابخانه ای دانشگاه باشد.

انتقال کتابخانه مرکزی به ساختمان جدید در پردیس فناوری

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود سفارش یک نرم افزار و الحاق آن به سایت دانشگاه برای برقراری امکان جستجوی پایان نامه ها از طریق گوگل  را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته نام برد و گفت: با این نرم افزار شاخص وبومتری افزایش پیدا می کند بطوریکه تمام اطلاعات ثبت شده پایان نامه ها علاوه بر سایت کتابخانه به پروفایل اساتید باقابلیت جستجو منتقل میشود.

وی اضافه کرد: این قابلیت میتواند بازویی برای کمیته های منتخب دانشگاه و دانشکده ها در خصوص دسترسی به رزومه پایان نامه ای اساتید نیز باشد.

دکترشاهسونی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته طی یک فرآیند 6 ماهه کتابخانه مرکزی در ساختمان جدید خود واقع در پردیس مهندسی، طراحی و تجهیز و علاوه بر آن طی 32 روز و هر روز 10 ساعت مداوم با پرسنل 16 نفره خدمات و کتابخانه انتقال به مکان جدید به خوبی انجام شد.

شاهسونی افزود: همراه با انتقال کتابخانه مرکزی به ساختمان جدید، یک هزار و 850 جلد کتاب فارسی و 52 جلد کتاب انگلیسی نیز خریداری شده است.

 

12345