اخبار و رویدادها: تایید طرح پژوهشی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم

تایید طرح پژوهشی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم
سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵- ۱۲:۳۶:۵۶

تایید طرح پژوهشی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم

طرح پژوهشی دکتر محسن نظری عضو هیات علمی دانشکده مکانیک و مواد دانشگاه صنعتی شاهرود مورد تایید مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طرح پژوهشی بین المللی دکتر محسن نظری عضو هیات علمی دانشکده مکانیک و مواد این دانشگاه که با همکاری یکی از محققین موسسه سانی بروک کانادا در حال انجام است مورد تایید مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم قرار گرفت.

به گفته دکتر نظری هدف طرح استفاده از نانو قطرات برای آشکارسازی تومور با رویکرد درمانی انتقال دارو است که با همکاری محقق موسسه سانی بروک که یکی از پژوهشگاه های برجسته در تورنتو بوده که به طور تخصصی بر روی سیستم های انتقال دارو مشغول فعالیت است در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: ایده اصلی در طرح پژوهشی حاضر، نفوذ نانوقطرات  به داخل تومور از طریق رگ های خونی (نشتی مجاور تومور سرطانی) و تبدیل آن به میکروقطرات با استفاده از  Ultrasound است. با تبدیل قطرات به میکروحباب تغییر حجمی (تا حدود 5 برابر) در آن اتفاق می افتد.

عضو هیات علمی دانشکده مکانیک و مواد دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه تا کنون اندازه‌گیری تجربی و بررسی عددی کاملی بر روی کارائی این نانوقطرات در بحث تصویربرداری درون تومور سرطانی گزارش نشده است، بنابراین یک مطالعه کامل سازمان یافته برای تشخیص رفتار نانو قطرات در داخل رگ و تومور و بررسی عوامل مهاجرت نانوقطرات به تومور مورد نیاز است تصریح کرد: این مطالعه شامل مدل سازی، مطالعات عددی و همچنین مشاهدات تجربی خواهد بود.

12345