اخبار و رویدادها: به مناسبت روز درختکاری: برگزاری آیین کاشت درخت در دانشگاه صنعتی شاهرود

به مناسبت روز درختکاری: برگزاری آیین کاشت درخت در دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴- ۱۳:۳۷:۱۵

به مناسبت روز درختکاری: برگزاری آیین کاشت درخت در دانشگاه صنعتی شاهرود

به مناسبت روز درختکاری آیین کاشت نهال و درخت به همت بخش های مختلف دانشگاه در پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه همزمان با 15 اسفند ماه روز درختکاری با حضور در پردیس مهندسی و فناوری های نوین، با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز گرداندند.

هیأت رئیسه دانشگاه، مدیریت امور اداری، اداره خدمات، باغبانی، دانشکده تربیت بدنی، کانون محیط زیست، مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی در این طرح مشارکت داشتند.

همچنین دانشکده تربیت بدنی با دعوت از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان تیم های ملی و مشارکت در این امر خداپسندانه، در راستای فرهنگ سازی کاشت درخت و حمایت از محیط زیست گام مهمی برداشت.

امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری و به دلیل فعالیت کارخانجات و ازدیاد وسایل نقلیه در شهر به خصوص شهرهای بزرگ، آلاینده ها و گازهای خطرناکی نظیر دی اکسید کربن، سلامت افراد را تهدید می کند. در چنین شرایطی مساله درخت  و درختکاری راه حلی مناسبت جهت مبارزه با آلودگی ها است.

در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند. حضرت علی علیه السلام در مدینه باغ های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد.

 شرکت کنندگان در این آیین با گرفتن عکس های زیبا و هنری در مسابقه عکاسی نیز شرکت کردند.

12345