اخبار و رویدادها: مشاور امور گردشگری یونیدو: معدن آموزشی دهملا از نظر ژئوتوریسمی و اکوتوریسمی ویژه است.

مشاور امور گردشگری یونیدو: معدن آموزشی دهملا از نظر ژئوتوریسمی و اکوتوریسمی ویژه است.
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴- ۱۰:۰۵:۵۷



مشاور امور گردشگری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( یونیدو)  گفت: معدن آموزشی دهملا از نظرژئوتوریسمی و اکوتوریسمی بسیار ویژه و دارای توانمندی های بالا است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، فلورین سنگسمید به همراه جمعی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان و استادان دانشکده معدن، در بازدید از معدن آموزشی دهملا، این مجموعه را  از نظر ژئوتوریسمی و اکوتوریسمی بسیار ویژه و دارای توانمندی های بالا ارزیابی و به منظور دستیابی به یک هدف گردشگری در شرق استان سمنان برای معرفی و بهبود آن راهکارهایی را پیشنهاد کرد.

رییس دانشکده معدن،نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود هم در حاشیه این بازدید به خبرنگار روابط عمومی گفت: یکی از برنامه های سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) ارتقاء صنعت گردشگری در کشورهای در حال توسعه است. در این راستا استان سمنان با توجه به موقیعت جغرافیایی و جاذبه های منحصر به فرد در زمینه گردشگری، می تواند به جای یک مسیر گردشگری، به یک مقصد گردشگری ویژه در کشور تبدیل شود.

دکتر علیرضا عرب امیری افزود: از این رو پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به ویژگی های منحصر به فردش از نظر ژئوتوریسم، اکوتوریسم و نیز امکانات و فضاهای مناسب، دارای جایگاه ویژه ای در صنعت گردشگری است که مورد توجه صاحبنظران و کارشناسان این حوزه قرار گرفته است.

12345