اخبار و رویدادها: تشکیل جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس

تشکیل جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس
پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴- ۱۱:۱۸:۴۷



ششمین جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود در سال جاری با حضور نماینده منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در جلسه شورای این دانشگاه که در سالن کوثر برگزار شد با قدردانی از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای افزود: در این انتخابات همه رأی آوردند و این آرای بنده نبود بلکه آرای مردم بود و پیروز واقعی میدان آن‌ها هستند.
سید حسن حسینی شاهرودی تصریح کرد: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات حماسه آفریدند و تعجب همه جهانیان را بر انگیختند تا جایی که نوام چامسکی مشهورترین تئوریسین و تحلیلگر غرب گفته است آیت الله خامنه‌ای زیرک‌ترین و سیاست‌مدارترین فرد جهان است و کاری کرده که حتی دشمنان بزرگ ملتش هم برای حضور مردمش در صحنه‌ی انتخابات تبلیغ می کنند.
وی تصریح کرد: امسال نیز در شهرستان شاهرود بالاترین آراء را نسبت به انتخابات چهار سال پیش مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری داشتیم.
منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در انتخابات، جمهوری اسلامی را نظامی فرهنگی دانست که در آن همه چیز حول محور فرهنگ شکل گرفته و گفت: با همین تفکر که برخاسته از بینش مردم بود، 12 سال مقاومت نموده و هسته ای را حفظ کردیم و امروز می توانیم بگوییم کشوری هسته ای هستیم.
حسینی اظهار داشت: اگر مردم مقاومت نمی کردند و از همان ابتدا در سال های 70 بحث هسته ای تعطیل می شد، یاس و ناامیدی بر جامعه علمی و جوانان مستولی می شد و بجای قله ای که الان قرار گرفتیم شکست می خوردیم.


تولید علم شاخصه ی مهم توسعه یافتگی جوامع


وی تولید علم را یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع بیان کرد و گفت: باید مراقبت کنیم که تولید علم را برای چه کسی و با چه کمیت و کیفیتی انجام می دهیم.
منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در انتخابات اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر 17 هزار نخبه علمی که در این مرز و بوم پرورش یافته اند خارج از کشور بوده و ثمره آنها را دیگران می برند.

توسعه آموزش عالی کشور قارچ گونه است

وی تصریح کرد: استادان دانشگاه از نخبگان جامعه بوده و در دولت تدبیر و امید که فضا بازتر است صدای خود را به جامعه رسانده و ارتباط دانشگاه با دیگر حوزه های کشور بیشتر کنند.
حسینی شاهرودی خاطر نشان کرد: توسعه آموزش عالی کشور قارچ گونه است و نتوانسته ایم در بدنه جامعه آن را به کار ببریم و باید پژوهشی را انجام دهیم که در جامعه کاربرد داشته و واقع گرا باشد.
منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی بابیان اینکه عدم توسعه یافتگی در شهرستان شاهرود بیشتر از جاهای دیگر به چشم می خورد افزود: چرا بعد از 37 سال از گذشت انقلاب هنوز بخش عمده ای از کشاورزی شهرستان سنتی است؟

توسعه شهرستان به دور از نگاه سیاسی

منتخب مردم با استمداد از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در جهت توسعه شهرستان شاهرود و میامی گفت: همه اقدامات ما مبنی بر خرد جمعی و مطالعه محور خواهد بود و همه باید با نگاه کردن به نقشه راه و داشتن چشم انداز حرکت و جلو برویم.
منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در انتخابات در پایان با بیان اینکه نباید سیاست زدگی در دانشگاه ها وجود داشته باشد خاطر نشان کرد: من به دور از نگاه سیاسی به دنبال توسعه شهرستان هستم و باید خودمحوری ها و عزل و نصب هایی که تابع سیاست غلط است از سطح شهرستان جمع شود.


دانشگاه صنعتی شاهرود هم طراز دانشگاه های بزرگ کشور

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک به منتخب مردم افزود: ایشان از یک خانواده متدین، اصیل و مردمی است و مجاهدت های مرحوم حسینی نماینده فقید شاهرود در توسعه شهرستان و دانشگاه شاهرود را همه می شناسند.
دکتر محمد مهدی فاتح تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود یک مجموعه پر توان علمی، پژوهشی و فنی با حضور مغزهای متفکر است و آمادگی دارد با ایجاد پل ارتباطی با دستگاه های مختلف کشور و شهر به استقبال حل معضلات برود.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی با ورود سالانه میلیاردها تومان بودجه به شهر حضور ارزشمندی در اقتصاد شهر دارد و علاوه بر آن بخش اعظمی از نیروهای متخصص را نیز تربیت می کند.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: این دانشگاه با یک مجموعه دلسوز، متعهد و با سواد قدم های خوبی را در داخل و خارج از شهر انجام داده و قراردادهای تحقیقاتی مختلف با سازمان های ملی بسته و در سطح شهرستان نیز همکاری دارد.
دکتر فاتح گفت: دانشگاه صنعتی با داشتن هیات ممیزه و هیات جذب مستقل در طراز دانشگاه های بزرگ قرار دارد و در بین 20 دانشگاه صنعتی رتبه ششم را کسب نموده است.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه صنعتی شاهرود با چاپ یک هزار و 670 مقاله، تعداد قابل توجه قرارداد تحقیقاتی و افزایش چشمگیر فعالیت های تحقیقاتی نسبت به سال گذشته در جهت شعار تولید دانش و فناوری قدم برداشته است.

حتی یک صندلی خالی در دانشگاه صنعتی وجود ندارد

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه های کشور وجود دارد که 500 هزار آن مربوط به دانشگاه های آزاد و بقیه مربوط به دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و علمی-کاربردی  است اظهار داشت: حتی یک صندلی خالی در این دانشگاه وجود ندارد.
دکتر فاتح تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود به سمت ماموریت گرایی، تشکیل قطب های علمی و آموزش و پژوهش تقاضا محور حرکت می کند و با این نگاه نیز به دانشگاه صنعتی ارتقاء یافته است.
وی همچنین با ارائه آماری از تعداد اعضای هیات علمی و رشته های گرایش های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گفت: مردم شهر با کمی بررسی متوجه می شوند که دانشگاه صنعتی شاهرود بهترین مکان برای تحصیل فرزندان آنها است.

همدلی، همکاری و استفاده از خرد جمعی در انجام کارهای زیر ساختی

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، رمز موفقیت دانشگاه را همدلی، همکاری، استفاده از خرد جمعی در انجام کارهای زیر ساختی و مشخص کردن نقشه راه، داشتن برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی دانست.
وی در پایان با بیان اینکه در فضای عمومی جامعه صحبت از بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، گفت: بخش های دیگر جهت ایجاد اشتغال همگام با تربیت نیرو توسط دانشگاه جلو نرفته اند.
در ادامه این نشست، منتخب مردم و هیأت همراه بازدیدی از زیر ساخت های آموزشی، علمی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در پردیس مهندسی و فناوری های نوین داشتند.

12345