اخبار و رویدادها: تحصیل در کنار خانواده شرایط امن تر روحی را برای دانشجویان فراهم می کند

تحصیل در کنار خانواده شرایط امن تر روحی را برای دانشجویان فراهم می کند
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴- ۰۹:۲۶:۴۲

تحصیل در کنار خانواده شرایط امن تر روحی را برای دانشجویان فراهم می کند

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: حضور دانش آموزان بومی و انتخاب این دانشگاه می تواند شرایط امن تر روحی و روانی را بر آنها و والدین شان فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر حجت احسنی طهرانی در حاشیه بازدید دانش آموزان پایه چهارم متوسطه مدارس شاهرود از این دانشگاه که روزهای 10، 11 و 12 اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه تحصیل در کنار خانواده شرایط امن تر روحی و روانی را برای دانشجویان و خانواده آنها فراهم می کند، افزود: علاوه بر آن، خانواده فشار اقتصادی کمتری را متحمل خواهد شد و تمام این شرایط باعث پیشرفت آنها و راهیابی به مقاطع بالاتر تحصیلی می شود.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد رشته های دانشگاهی و گرایش های مختلف فنی- مهندسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود را در رده دانشگاه های مطلوب کشور بالا برده است اما متاسفانه تعداد زیادی از مردم بومی شاهرود از این پیشرفت ها بی اطلاع هستند و متاسفانه این امر در زمان انتخاب رشته دانش آموزان اثر منفی دارد و موجب رفتن دانش آموزان بومی به شهرهای دیگر و حتی دانشگاه های رده پایین تر خواهد شد.

دکتر احسنی طهرانی با بیان اینکه دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته به علت شرایط خاص ممکن است در دام شایعات مختلفی از جمله رفتن به دانشگاه غیر بومی و انتخاب رشته بالاتر گرفتار شوند اضافه کرد: در صورتی که پیش از انتخاب رشته بینش کافی داشته باشند انتخاب درست تری خواهند داشت.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود خاطر نشان کرد: همچنین عدم نیاز دانشجویان بومی به خوابگاه این امکان را فراهم می کند تا تعداد بیشتری از دانشجویان غیر بومی نیازمند به خوابگاه بتوانند از امکانات خوابگاه دانشجویی استفاده کنند.

دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم متوسطه مدارس شاهرود از دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید و با امکانات آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی این مجموعه آشنا شدند.

12345