اخبار و رویدادها: بازدید دانش آموزان زیر بارش رحمت الهی از دانشگاه صنعتی شاهرود

بازدید دانش آموزان زیر بارش رحمت الهی از دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴- ۱۴:۵۲:۰۴

بازدید دانش آموزان زیر بارش رحمت الهی از دانشگاه صنعتی شاهرود

دانش آموزان دختر مقطع چهارم متوسطه مدارس شاهرود زیر بارش رحمت الهی از قسمت های مختلف دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، شماری از دانش آموزان دختر مقطع چهارم متوسط مدارس شاهرود امروز دوشنبه دهم اسفندماه به همراه مدیران و معاونین خود، از قسمت های مختلف این دانشگاه بازدید و با زیر ساخت های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی آن آشنا شدند.

در ادامه این بازدید، نشستی در تالار دانشکده معدن دانشگاه با حضور دانش آموزان و مدیران آموزش و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

مدیر آموزش دانشگاه صنعتی شاهرود در این نشست ضمن معرفی دانشکده های مختلف دانشگاه صنعتی و رشته گرایش های موجود گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود از حیث امکانات آموزشی و پژوهشی جزء شش دانشگاه صنعتی برتر کشور قرار دارد.

دکتر درخشان افزود: خوشبختانه در این دانشگاه رشته گرایش های مختلفی وجود دارد که علایق دانش آموزان را پوشش می دهد  و به شرط کسب حد نصاب نمره، امکان تغییر رشته در داخل دانشگاه وجود دارد.

وی با تاکید بر اهمیت داشتن علاقه به رشته انتخابی در کنکور اظهار داشت: هر سال تعدادی دانشجوی اخراجی از دانشگاه داریم که به اجبار پدر و مادر و اطرافیان رشته خود را انتخاب کردند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه هم در این جلسه با بیان اینکه تعداد صندلی های خالی دانشگاه ها بیشتر از شرکت کنندگان در آزمون سراسری است افزود: دانش آموزان در این شرایط باید به دنبال انتخاب دانشگاه بهتر و رشته مناسب باشند.

دکتر احسنی طهرانی افزود: متاسفانه دانش آموزان در زمان انتخاب رشته به دلیل شرایط مختلف تحت تاثیر شایعاتی قرار می گیرند و کسی می تواند موفق باشد که از قبل بینش کافی داشته و هدفی بزرگ را دنبال کند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان هنگام انتخاب رشته بهتر است دانشگاهی را انتخاب کنند که بتوانند در آن از کارشناسی تا مقطع دکتری ادامه تحصیل بدهند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین با برشمردن مشکلات تحصیل در دانشگاه های دور افزود: دوری از خانواده علاوه بر داشتن هزینه، باعث وارد آمدن لطمات زیاد روحی به دانشجویان و در نهایت افت تحصیلی در آنها می شود.

12345