اخبار و رویدادها: حجت الاسلام الویری در جلسه هم اندیشی اساتید: مهمترین آفت فقدان بینش تمدنی، جزئی نگری است

حجت الاسلام الویری در جلسه هم اندیشی اساتید: مهمترین آفت فقدان بینش تمدنی، جزئی نگری است
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴- ۱۱:۴۴:۳۷

 حجت الاسلام الویری در جلسه هم اندیشی اساتید: مهمترین آفت فقدان بینش تمدنی، جزئی نگری است

استاد دانشگاه باقر العلوم (ع) در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود، با تبیین چیستی بینش تمدنی و بایستگی های آن افزود: مهم ترین آفت فقدان بینش تمدنی، جزئی نگری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، حجت الاسلام دکتر محسن خندان الویری در نشست هم اندیشی اساتید این دانشگاه که به همت هیات رایۀ البصیره با حضور امام جمعه محترم شاهرود و جمعی از اساتید در تالار کوثر برگزار شد، مهم ترین آفت فقدان بینش تمدنی را جزئی نگری دانست و افزود: اعتقاد به جامعه سازی دین اسلامی، مسئولیت انسان در بهبود زیست جهان و مدیریت پذیر بودن از پیش فرض های بینش تمدنی است.
وی تصریح کرد: انسان باید در بینش و نحوه نگریستن و دیدن همه پدیده ها و امور فردی و اجتماعی از افق تمدنی به درجه ای برسد که همه مسائل را در بالاترین سطح ببیند.

دکتر الویری اظهار داشت: عمومیت، عدم وابستگی به خودآگاهی تمدنی، عدم تلازم با توان تمدن سازی و مدیریت تمدنی و زمان‌مند نبودن چهار ویژگی نگاه تمدنی است.

انقلاب اسلامی و تدمن سازی نوین اسلامی، تبدیل شدن مسئله تمدن به مسئله اجتماعی، اجتناب ناپذیر بودن وقوع تمدن نوین اسلامی، ظرفیت های جمهوری اسلامی و پرهیز از نگاه فرقه ای و مذهبی محور و کشور محور از دیگر موضوعاتی بود که دکتر الویری مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

 

12345