اخبار و رویدادها: تجهیز 13 واحد جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود

تجهیز 13 واحد جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴- ۱۱:۱۴:۲۶



رییس مرکز رشد فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود از تجهیز 13 واحد جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در این مرکز خبر داد و گفت: این واحد ها مجهز به تمامی امکانات اداری مورد نیاز شرکت ها می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر مجتبی قطعی با بیان اینکه 13 واحد جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد فناوری های نوین این دانشگاه تجهیز شده است افزود: از ابتدای امسال تا کنون 6 واحد در این مرکز استقرار یافته اند که در زمینه های زمین شناسی، کامپیوتر، مکانیک، ساخت و تولید، عمران و برق وقدرت بوده و سه شرکت دیگر نیز در آستانه استقرار و طی مراحل داوری قرار دارند.
وی میزان سقف حمایت از شرکت های مستقر در مرکز رشد 400میلیون ریال و طرح هایی با تکنولوژی و ارزش افزوده بالا را یک میلیارد ریال ذکر کرد.
دکتر قطعی اظهار داشت: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی از اینگونه شرکت ها جهت تجاری شدن محصولات تا سقف سه میلیارد ریال حمایت می کند.
رییس مرکز رشد فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: مراکز رشد ابزارهاى مطمئنى براى تبدیل نوآوری ها و دستاوردهاى تحقیقاتى به محصولات و نیز ترغیب کارآفرینى و توسعه تکنولوژیک به ویژه در حوزه فناوری هاى پیشرفته هستند.
وی اضافه کرد: این مراکز شاید یکی از مهم ترین وسایل برای تبدیل پژوهش به فناوری، ارتقای جایگاه دانشگاه از طریق کمک به حل معضلات و نیازهای جامعه، کاهش مشکل اشتغال و هدفمندسازی پژوهش های دانشگاهی باشند.
دکتر قطعی با بیان اینکه مراکز رشد دانشگاهی وسایل مطمئنی برای ایجاد شرکت ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند افزود: اعضای هیئت علمی با وجود همه مشکلات می توانند از طریق فعالیت در این شرکت ها نقش و جایگاه کلیدی در این زمینه ایفا کنند.
رییس مرکز رشد فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: در سرتاسر جهان شرکتها و کسب و کارهای کوچک به علت انعطاف پذیری بالا، مدیریت کارآمد و خطر پذیری کمتر اجزاء مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بوده و مراکز رشد از مهترین وسایل جهت حمایت از ایده ها و تبدیل آن به صنایع کوچک به حساب می آیند.
وی تصریح کرد: هم اکنون قوانین کامل و حمایت های بسیار خوبی از شرکت های دانش بنیان از مراحل تولید نمونه اولیه تا تجاری سازی کامل وجود دارد و بسیاری از دانشگاه ها و شرکت ها از این حمایت ها نیز استفاده کرده اند.
وی در رابطه با شرایط پذیرش در مرکز رشد فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: داشتن ایده محوری مبتنی بر نیاز بازار، گروه کاری متناسب با ایده محوری و طرح کسب کار سه شرط اصلی پذیرش در مراکز رشد هستند.

 


کلمات کلیدی: #پژوهش #توسعه
12345