اخبار و رویدادها: سمینار تربیت فرزندان با حضور دکتر سیما فردوسی در دانشگاه شاهرود برگزار شد

سمینار تربیت فرزندان با حضور دکتر سیما فردوسی در دانشگاه شاهرود برگزار شد
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴- ۱۳:۱۸:۱۳



سمینار تربیت فرزندان «من یک مادرم» با حضور دکتر سیما فردوسی در دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سمینار تربیت فرزندان با حضور دکتر سیما فردوسی به همت مؤسسه سفیر اندیشه روشن، انشارات سار، موسسه سخن سرای شاهرود و مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، شامگاه شنبه بیست و ششم دی ماه با استقبال پرشور مادران در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.
دکتر فردوسی در این سمینار در رابطه با نقش روابط در موفقیت فرزندان، چگونه بهترین مادر باشیم، فرزندان به چه والدینی بیشتر اعتماد می کنند، فرزندان چه والدینی را بیشتر دوست دارند و اختلالات رایج در کودکی سخنرانی کرد.
وی با بیان اینکه داشتن فرزندان موفق ارتباط مستقیم با ویژگی های رفتاری خود والدین دارد افزود: والدین موفق مهربان، متعادل، جدی، منطقی و مقتدر هستند.
روانشناس بالینی مطرح کشوری اظهار داشت: فرزندانی که در خانواده های احساسی و هیجانی که والدین قادر به مدیریت رفتار خود نیستند، رشد می کنند از اعتماد به نفس پایینی برخوردار بوده و اضطراب و استرس دارند.
فردوسی اضافه کرد:یکی از نیازهای اساسی بشر امنیت روانی است و کودکان باید در خانواده احساس کنند که پدر و مادری دلسوز و مهربان دارند که یکدیگر را دوست داشته و بهم احترام می گذارند.
کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه دلبستگی بین کودک و مادر از بدو تولد اتفاق می افتد اظهار داشت: دلبستگی به سه نوع ایمن، ناایمن و دوسویه گرا تقسیم می شود.
وی گفت: در وابستگی ایمن کودک احساس می کند که مادر تکیه گاه امنی است در حالی که در دلبستگی ناایمن مادر متزلزل است، اضطراب فراوانی دارد و نمی تواند تکیه گاه امنی بر فرزند باشد.
فردوسی ادامه داد: در دلبستگی دوسویه گرا نیز رفتار مادر متغیر بوده و گاهی اوقات خوب است و رفتار منطقی دارد و گاهی اوقات هم بد است.
روانشناس بالینی افزود: احترام گذاشتن به فرزندان، مشورت و تعریف از ظاهر آنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در فرزندان می شود.
در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخ بین حاضران مطرح و دکتر فردوسی به سؤالات پاسخ داد.

12345