اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود جزو شش دانشگاه برتر بین دانشگاه های صنعتی کشور

دانشگاه صنعتی شاهرود جزو شش دانشگاه برتر بین دانشگاه های صنعتی کشور
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴- ۱۰:۴۸:۲۲

دانشگاه صنعتی شاهرود جزو شش دانشگاه برتر بین دانشگاه های صنعتی کشور

رییس دانشگاه شاهرود صنعتی شاهرود گفت: این دانشگاه توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در رده بندی دانشگاه های صنعتی ایران در جایگاه ششم قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح اعلام کرد: در بین 20 دانشگاه صنعتی کشور در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) این دانشگاه بعد از صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در جایگاه ششم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از سال ۱۳۸۹ دانشگاه های کشور را بر اساس معیارها و شاخص های مصوب تهران که مورد تایید ISESCO و وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی است رتبه بندی می کند.

دکتر فاتح با بیان اینکه این رتبه بندی بر اساس 23 شاخص در قالب 5 معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین ­المللی، تسهیلات و فعالیت­ های اجتماعی- اقتصادی  صورت می گیرد، اظهار داشت: شاخص­ ها و معیارهای رتبه­ بندی و متدولوژی محاسبه رتبه بندی مربوطه و نیز وزن اختصاص یافته به هر شاخص و مؤلفه های آن مصوب ششمین نشست فوق ­العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در شهر جده عربستان است که توسط خبرگان علم رتبه ­بندی تهیه و تدوین شده­ اند.

 

 

 

 

 

 

12345