اخبار و رویدادها: دکتر فاتح: تغییر نام دانشگاه به دانشگاه صنعتی شاهرود، لطف خدا بود

دکتر فاتح: تغییر نام دانشگاه به دانشگاه صنعتی شاهرود، لطف خدا بود
سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴- ۱۲:۱۱:۲۲

دکتر فاتح:  تغییر نام دانشگاه  به دانشگاه صنعتی شاهرود، لطف خدا بود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، تغییر نام و ماموریت دانشگاه به دانشگاه صنعتی شاهرود را لطف خدا دانست و مزایای آن را حفظ استقلال دانشگاه و ارتقای جایگاه ملی و بین المللی آن برشمرد. وی اعلام کرد پس از این مدارک دانش آموختگان به نام دانشگاه صنعتی شاهرود صادر می گردد و شامل دانشجویان ورودی ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ نیز می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در نشست مشترک هیات رئیسه با دانشکده مهندسی مکانیک و مواد، تغییر نام و مأموریت دانشگاه شاهرود به دانشگاه صنعتی را لطف خدا دانست.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: در فراز و نشیب خاطره ها، روز صنعتی شدن دانشگاه بیاد ماندنی شد. روزی که حاصل حسن تدبیر و عقلانیت در توجه به مدیریت علمی، مشورت با دانشگاهیان و تصمیم سازی کارشناسی بود. وی ادامه داد: شورای گسترش آموزش عالی کشور در پاسخ به درخواست دانشگاه در جلسه مورخ ۲۹/۹/۱۳۹۴ یک تصمیم مهم برای دانشگاه گرفت و مصوبه سال ۱۳۸۹ در مورد تغییر نام به دانشگاه شاهرود را لغو کرد و دانشگاه کماکان از گذشته، دانشگاه صنعتی شاهرود باقی می ماند. 

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد که از جمله مزایای این اقدام آن است که استقلال دانشگاه حفظ شد. وی افزود: قرار است دانشگاه های صنعتی و تخصصی جایگاه ملی خود را حفظ کنند در حالی که دانشگاه های شهرستانی تابع دانشگاه مرکز استان خواهند شد. وی اشاره کرد: هم اکنون دانشگاه های آزاد شهرستانی تجمیع شده و تابع دانشگاه آزاد استان شده اند. هم چنین طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان منصوب می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد که پیرو مصوبه شورای گسترش، مدارک دانش آموختگان به نام دانشگاه صنعتی شاهرود صادر می شود و این موضوع شامل دانشجویان ورودی ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ نیز می شود.

دکتر فاتح با تشکر وافر از توجه و رسیدگی مقام عالی وزارت، سایر مسئولین وزارتی و شورای گسترش به درخواست منطقی دانشگاه، این اقدام را گامی موثر در جهت ارتقای جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه، ماموریت گرا نمودن و پیشرفت دانشگاه و بازگشت دانشگاه به دوران اوج خود دانست.

دکتر فاتح با بیان اینکه از زمان تغییر نام دانشگاه در سال 89 تا کنون شاهد کاهش کیفیت ورودی های دانشگاه بوده ایم، ادامه داد: الحمدلله با این جایگاه رفیع که دانشگاه صنعتی دارد در همه زمینه ها از جمله جذب دانشجو و هیات علمی، گسترش قراردادهای تحقیقاتی و جذب امکانات و تجهیزات بهتر از گذشته خواهد بود.

وی تصریح کرد: در فضای رقابتی باید بیشتر تلاش کنیم تا در کنار دانشگاه های صنعتی بزرگ باقی بمانیم وگرنه حذف می شویم و برای حفظ عنوان صنعتی باید خود را با دانشگاه های موفق دنیا مقایسه کنیم و قدم به جلو برداریم تا فاصله ها را کم کنیم.

دکتر فاتح تصریح کرد: این قدم های خوبی را که جهت ارتباط با صنعت برداشته ایم باید با قدرت بیشتر تداوم یابد و این همکاری ها می تواند کارگاه ها و آزمایشگاه های ما را نیز تقویت کند.

وی ساخت یک باب خوابگاه برای دختران تحصیلات تکمیلی با کمک استادان را از دیگر اقداماتی برشمرد که در این دانشگاه در حال انجام است و افزود: این کار آثار دنیوی و اخروی زیادی دارد و درگذشتگان ما نیز از ثواب آن بهره مند می شوند. دکتر فاتح اظهار کرد: به کمک همشهریان عزیز تعداد خوابگاه های خودگردان را توسعه می دهیم بطوری که بتوان کلیه متقاضیان جدید را اسکان داد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه قدم های خوبی جهت تقویت سطح دانشجویان برداشته شده است گفت: تمام قسمت های مختلف دانشگاه از جمله آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی، مالی، روابط عمومی و دفتر نهاد،  توان خود را به کار بسته و اکنون دانشگاه روی ریل پیشرفت قرار دارد و به یکی از باثبات ترین دانشگاه ها در سطح کشور تبدیل شده است.

دکتر فاتح در بخش دیگری با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان پیامبر رحمت و مهربانی و محبوب دل های ما مسلمانان و اسوه در اخلاق و رفتار هستند. وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن مجید خطاب به پیامبر اسلام (ص) فرمود که به لطف خدا نرمخو شدی وگرنه مردم از دور تو پراکنده می شدند. از خطاهای مردم درگذر و با آنها مشورت کن. در کارها به خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد، اظهار داشت: این سفارش قرآن مجید باید سرلوحه رفتار همه مدیران باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت: باید خدا را به خاطر فرصت خدمتگزاری به مردم شکر کنیم و قدر این فرصت را دانسته و با همدلی، همکاری و انسجام، گام های بزرگ برداریم. وی در پایان از زحمات مدیران دانشگاه تشکر نمود. دکتر فاتح با تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر محسن نظری در مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، برای ایشان در مسئولیت مدیر گروه آرزوی توفیق روزافزون نمود.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه شاهرود هم در این نشست با ارائه آماری از تعداد دانشجویان، فضاهای پژوهشی و  آزمایشگاهی گفت: عدم تناسب بودجه اختصاص داده شده با توجه به رتبه پژوهشی دانشکده از مهم ترین چالش های این دانشکده به شمار می آید.

دکتر شاهمردان عدم اختصاص بودجه کافی به رشته گرایش های نوپا، به روز رسانی آزمایشگاه ها و کارگاه های موجود، تجهیز آزمایشگاه گروه مهندسی مواد، هزینه سرانه دانشجو و عدم اختصاص سهم دانشکده از طرح های برون دانشگاهی و فضای آموزشی- پژوهشی را از دیگر مشکلات دانشکده مکانیک و مواد برشمرد.

وی با ابراز خرسندی از تلاش های علمی صورت گرفته در دانشکده مکانیک افزود: طی یک سال گذشته در تعداد مقالات ISI، کل مقالات منتشر شده علمی، طرح های پژوهشی خاتمه یافته و تعداد شرکت در کنفرانس های خارج از کشور رتبه اول را کسب کردیم.

 

 

12345