اخبار و رویدادها: دانشگاه شاهرود، به دانشگاه صنعتی شاهرود تغییر یافت

دانشگاه شاهرود، به دانشگاه صنعتی شاهرود تغییر یافت
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴- ۱۶:۱۱:۲۷

دانشگاه شاهرود، به دانشگاه صنعتی شاهرود تغییر یافت

شورای گسترش آموزش عالی در جلسه ۲۹/۹/۹۴ خود، با تغییر نام و مأموریت دانشگاه شاهرود به دانشگاه صنعتی شاهرود موافقت کرد.

شورای گسترش آموزش عالی در جلسه ۲۹/۹/۹۴ خود، با تغییر نام و مأموریت دانشگاه شاهرود به دانشگاه صنعتی شاهرود موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اساس این دانشگاه صنعتی بوده و پیش از این تا سال ۱۳۸۹ با ماموریت صنعتی و نام دانشگاه صنعتی شاهرود فعالیت کرده است. تغییر نام دانشگاه به دانشگاه شاهرود در سال ۱۳۸۹، بدون درخواست دانشگاه و بدون تصویب شورای دانشگاه و هیات امنا و صرفا بخاطر راه اندازی برخی رشته های علوم انسانی انجام شده بود.

شورای دانشگاه مخالفت خود را با این تصمیم اعلام نمود. اعضای هیات علمی دانشگاه که غالبا در رشته های مهندسی و علوم پایه اشتغال دارند همواره مطالبه خود را مطرح نموده ولی به آن پاسخ داده نشد. هم اکنون این دانشگاه ۲۹۱ هیات علمی دارد که در ۳۰ رشته کارشناسی، ۷۶ رشته کارشناسی ارشد و ۴۰ رشته دکتری به آموزش دانشجویان اشتغال دارند. دانشگاه ۱۲ دانشکده فعال در حوزه های مهندسی و علوم پایه دارد.

قابل توجه آنکه، بخاطر طرح تحول رشته های علوم انسانی در کشور، عملا رشته های علوم انسانی پس از سال ۱۳۸۹ در این دانشگاه توسعه نیافت. بسیاری از آثار علمی این دانشگاه قبلا به اسم دانشگاه صنعتی شاهرود در پایگاه های علمی دنیا ثبت شده و دانشگاه شاهرود عملا سابقه و عنوان خود را از دست داده بود.

شورای گسترش آموزش عالی در جلسه ۲۹/۹/۹۴ با بررسی درخواست رئیس دانشگاه و تایید عنوان دانشگاه صنعتی شاهرود، در راستای سامان بخشی به آموزش عالی کشور، ماموریت گرا نمودن دانشگاه و تصمیم سازی بر مبنای عقلانیت، به درخواست دانشگاه پاسخ مثبت داد.

با انتشار این خبر، موج شادی دانشگاه صنعتی شاهرود را فرا گرفته است. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با سپاس و شکرگزاری به درگاه خداوند کریم، این موفقیت بزرگ را به اعضای محترم هیات علمی، کارمندان شریف و دانشجویان عزیز دانشگاه تبریک گفت.

وی با تقدیر از سیاست های ارزشمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و تشکر وافر از توجه و رسیدگی مقام عالی وزارت، سایر مسئولین وزارتی و شورای گسترش به این درخواست منطقی، این اقدام را گامی موثر در جهت ارتقای جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه، ماموریت گرا نمودن و پیشرفت دانشگاه و بازگشت به دوران اوج خود می داند. وی اظهار کرد که دانشگاه های صنعتی و تخصصی از جایگاه فاخری برخوردارند.

 

 

 

12345



نظرات قبلی (11)