اخبار و رویدادها: طرح عضو هیات علمی دانشگاه شاهرود در جشنواره فناوری استان سمنان برگزیده شد

طرح عضو هیات علمی دانشگاه شاهرود در جشنواره فناوری استان سمنان برگزیده شد
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴- ۱۸:۴۲:۴۳

طرح عضو هیات علمی دانشگاه شاهرود در جشنواره فناوری استان سمنان برگزیده شد

طرح عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شاهرود با عنوان"ترمز هیدرواستاتیک برای ماشین های سنگین" در جشنواره فنآوری استان سمنان از سوی پارک علم و فنآوری برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، طرح دکتر اسماعیل محمودی، عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم، دانشکده مهندسی کشاورزی با عنوان "ترمز هیدرواستاتیک برای ماشین های سنگین" در بخش پژوهشگران، مخترعان و فناوران دانشگاهی جشنواره بزرگ فناوری استان سمنان از سوی پارک علم و فناوری به عنوان طرح برتر معرفی شد.

مجری طرح "ترمز هیدرواستاتیک برای ماشین های سنگین" گفت:در این طرح برای اولین بار از یک سامانه هیدرولیکی جهت ترمز در ماشین های سنگین استفاده شده است.

اسماعیل محمودی افزود: تغییر رفتار اصطکاکی بین لنت و دیسک ترمز تحت شرایط آب و هوایی مختلف آن مشکلی بود که طی این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.  

وی تصریح کرد: ساخت نمونه اولیه و آزمایش این سامانه نشان داده است که با جایگزین کردن نیروی مقاومت غلتشی به جای اصطکاک می توان رفتار ثابتی از پدیده ترمز تحت شرایط آب و هوایی مختلف (گرما و رطوبت) دریافت کرد که می تواند ضریب ایمنی ترمز را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی اضافه کرد: به عنوان مثال: جایگزینی این سامانه به جای ترمز های اصطکاکی می تواند مشکل داغ شدن لنت و دیسک ترمز کامیون های سنگین و اتوبوس ها در سرازیری ها را بر طرف کند و حذف لنت ترمز به عنوان یک قطعه مصرفی و مغایر با محیط زیست نیز از مزیت های زیست محیطی این طرح  است.

مجری طرح "ترمز هیدرواستاتیک برای ماشین های سنگین" گفت: این طرح در تابستان سال 1394 در پارک علم و فناوری استان سمنان نیز مورد بررسی و تایید قرار گرفته بود و به عنوان یک کالای دانش بنیان قرار است در سطح نمونه تجاری شده آن ساخته شده و مورد آزمایش قرار گیرد.  

وی با بیان اینکه علی خنجری به عنوان نماینده طرح،گواهی فناور برگزیده را دریافت کردند خاطر نشان کرد: مهندس حسن عجم و مهندس احمد گرزین نیز هسته اصلی طراحی نرم افزاری و ساخت و ویرایش این طرح هستند.

 

12345