اخبار و رویدادها: همکاری دانشگاه شاهرود با پژوهشکده نیرو جهت تربیت اعضای هیات علمی متخصص

همکاری دانشگاه شاهرود با پژوهشکده نیرو جهت تربیت اعضای هیات علمی متخصص
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴- ۱۲:۱۲:۵۴

همکاری دانشگاه شاهرود با پژوهشکده نیرو جهت تربیت اعضای هیات علمی متخصص

مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود از همکاری این دانشگاه با پژوهشگاه نیرو جهت تربیت اعضای هیات علمی صاحب نظر و متخصص در صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمود نوروزی با اعلام این خبر افزود: پژوهشگاه نیرو درصدد است تا طی یک طرح پنج ساله تعدادی اعضای هیات علمی نخبه و صاحب نظر در زمینه صنعت برق کشور تربیت کند.

وی تصریح کرد: این طرح به شکل اعطای گرنت (پژوهانه) صنعت به طرح های پژوهشی منتخب صورت خواهد گرفت و در مجموع پژوهانه یک میلیارد ریالی طی مدت پنج سال به طرح منتخب تخصیص می یابد.

دکتر نوروزی اضافه کرد: این طرح صرفا به تعدادی محدودی از دانشگاه های کشور (11 دانشگاه و پژوهشگاه) واگذار خواهد شد که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، دانشگاه شاهرود یکی از 11 دانشگاه منتخب است.

دکتر نوروزی ادامه داد: در این راستا، دانشگاه شاهرود اقدام به عقد تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو جهت مشارکت در این طرح  کرده و بیش از 40 عنوان پیشنهاد پژوهشی در رشته های مختلف برای پژوهشکده نیرو ارسال شده است.

مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود ابراز امیدواری کرد با تصویب تعدادی از این پیشنهادها سهم خوبی از این طرح به دانشگاه شاهرود واگذار شود.

وی گفت: دانشگاه شاهرود علاوه بر فعالیت در سطح ملی، درصدد ارتقای ارتباط پژوهشی با صنایع استان سمنان و به ویژه شهرستان شاهرود نیز بوده و در سال گذشته پژوهشکده سیم و کابل با مشارکت شرکت سیم و کابل مغان تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.

دکتر نوروزی با بیان اینکه اولین گردهمایی تعامل دانشگاه شاهرود با صنایع استان سمنان سمنان با حضور 40 شرکت استان در مهرماه سال جاری برگزار شد اظهار داشت: راهکارهای عملیاتی در خصوص بررسی راهکارهای لازم جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز صنایع، معرفی تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه شاهرود جهت رفع نیازهای صنایع  استان سمنان و  بررسی نقش بازوی پژوهشی دانشگاه در جهت تقویت واحدهای کارخانجات از محورهای این گردهمایی بود.

مدیر فناوری و ارتباط صنعت دانشگاه شاهرود تبیین راهکارهای لازم جهت تربیت و به کارگیری نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع، بحث و تبادل نظر در خصوص راه اندازی و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز واحدهای صنعتی، شناسایی راهکارهای لازم در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز صنایع و بحث و بررسی راهکارهای عملیاتی جهت تسهیل معرفی کارآموزان به مراکز صنعتی را از دیگر محورهای اولین گردهمایی تعامل این دانشگاه با صنایع استان سمنان برشمرد که در مهرماه سال جاری برگزار شد.

 

 

 

12345