اخبار و رویدادها: ایجاد ارتباط پژوهشی بین دانشگاه شاهرود با وزارت نفت

ایجاد ارتباط پژوهشی بین دانشگاه شاهرود با وزارت نفت
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴- ۱۲:۲۵:۱۳

ایجاد ارتباط پژوهشی بین دانشگاه شاهرود با وزارت نفت

مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود از رایزنی با وزارت نفت و مجموعه های آن جهت ایجاد ارتباط پژوهشی با این مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد نوروزی با بیان اینکه این دانشگاه جهت ایجاد ارتباط پژوهشی با مجموعه وزارت نفت رایزنی کرده است افزود: چاه های نفتی کشور در نیمه دوم عمر خود قرار داشته و با کاهش استخراج نفت روبه رو شده است و روش های ازدیاد برداشت نیز اغلب پرهزینه بوده و وزارت نفت در پی دستیابی به تکنولوژی های مدرن و کم هزینه تر جهت استخراج نفت است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت نسبت به واگذاری پژوهش و تحقیقات در میدان های نفتی مختلف به تعداد محدودی از دانشگاه های کشور اقدام کرده است، تصریح کرد: دانشگاه شاهرود نیز در این راستا با عقد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی سهند تبریز در تحقیقات میدان نفتی سروش واقع در منطقه فلات قاره(جنوب جزیره کیش) مشارکت خواهد کرد.

دکتر نوروزی اظهار داشت: تفاهم نامه مشابهی نیز با پژوهشکده ازدیاد برداشت جهت تحقیقات در میدان نفتی بی بی حکیمه واقع در مناطق نفت خیر جنوب به امضاء رسیده است.

مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه شاهرود افزود: به این ترتیب امکان ارسال پیشنهادهای طرح پژوهشی برای ازدیاد برداشت از دو میدان نفتی سروش و میدان نفتی بی بی حکیمه  فراهم شده است.

 

12345



نظرات قبلی (1)