اخبار و رویدادها: گفتمان اقتصاددانش بنیان باحضورمشاورعالی صندوق نوآوری دردانشگاه شاهرود

گفتمان اقتصاددانش بنیان باحضورمشاورعالی صندوق نوآوری دردانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴- ۱۵:۵۰:۳۳

گفتمان اقتصاددانش بنیان باحضورمشاورعالی صندوق نوآوری دردانشگاه شاهرود

گفتمان اقتصاددانش بنیان باحضورمشاورعالی صندوق نوآوری دردانشگاه شاهرود

گفتمانی اقتصادی " اقتصاد دانش بنیان و نقش دانشگاهیان" با حضور مشاور عالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد حسین صادقی در گفتمان نقش دانشگاهیان در اقتصاد دانش بنیان که با حضور دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سالن آمفی تئاتر دانشکده معدن این دانشگاه برگزار شد، خطاب به دانشجویان افزود: شما باید با شرکت در فعالیت های گروهی و فوق برنامه از فرصت تحصیل خود به خوبی استفاده و به عنوان یک متخصص در رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوید.

وی تصریح کرد: فارغ التحصیل دانشگاهی باید بتواند در زمینه رشته تخصصی خود کارآفرینی کرده و ایجاد اشتغال کند.

دکتر صادقی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی با رشته مرتبط تحصیلی خود وارد بازار کار می شوند، افزود: این رقم در ایران فقط به 10 درصد می رسد.

مشاور عالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: برای رقابت با کشورهای پیشرفته باید جایگاه اقتصادی خود را ارتقاء و چرخه تبدیل علم و ایده به ثروت را عملی کنیم.

وی با ارائه گزارش آماری از وضعیت اقتصادی کشور افزود: راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی، پرهیز از خام فروشی و به جای آن ایجاد ارزش افزوده در منابع کشور از طریق دانش و فناوری است.

صادقی با تاکید بر پایه گذاری اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: در اقتصاد دانش بنیان، بر خلاف اقتصاد سنتی، تولید مبتنی بر دانش و فناوری است و درآمدزائی از راه تحقیق و توسعه و فروش محصولات با فناوری روز دنیاست.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در پایان به معرفی این صندوق و خدمات آن اشاره و به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

 

12345