اخبار و رویدادها: نشست هیات رئیسه دانشگاه شاهرود با دانشکده مهندسی برق و رباتیک

نشست هیات رئیسه دانشگاه شاهرود با دانشکده مهندسی برق و رباتیک
پنج شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴- ۲۲:۵۲:۳۰



هیات رئیسه دانشگاه شاهرود در نشستی صمیمی با دانشکده برق و رباتیک، پیشرفت این دانشکده را بررسی کردند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در نشست مشترک هیات رئیسه با دانشکده برق گفت که هیات رئیسه برای احوالپرسی به دانشکده آمده است. وی با تشکر از حاضرین افزود: نکات مطرح شده در این جلسات مبنای برنامه ریزی دانشگاه است و به صورت سیستمی به آنها رسیدگی می شود.

رئیس دانشگاه پیشرفت عمرانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه را نتیجه همدلی، همراهی و همکاری اعضای هیات علمی، کارکنان و روسای دانشکده ها عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه ها در فضای رقابتی قرار دارند و باید تلاش کنیم تا در رتبه بندی دانشگاه ها بخوبی دیده شویم. رئیس دانشگاه با تقدیر از تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سامان بخشی به آموزش عالی و ماموریت گرا نمودن دانشگاه ها، اظهار کرد که دانشگاه ما با عرضه توانمندی های خود با هوشیاری در صحنه حاضر است و چیدمان جدید آموزش عالی کشور را رصد می کند. 

دکتر فاتح با تبریک روز دانشجو، دانشجویان را سرمایه های عظیم کشور عنوان کرد و گفت: باید قدردان این سرمایه عظیم بوده و در آموزش علمی و عملی آنها جدیت کنیم.

رئیس دانشگاه شاهرود بر جذب هیات علمی مناسب تاکید کرد و اظهار داشت: تعداد هیات علمی و دانشجو در اختصاص بودجه به دانشگاه نقش اساسی دارد. وی گفت برای ارتقاء آزمایشگاه ها بهتر است متصدی آزمایشگاه هیات علمی باشد تا محتوی آموزشی و تجهیزات آزمایشگاه به روز شود.

وی با تبریک ارتقاء اعضای هیات علمی گفت: ارتقاء اعضای هیات علمی در مسیر منطقی جلو می رود و هیات ممیزه دانشگاه نیز تدوین شیوه نامه  اجرای آیین نامه ارتقاء  جدید را در دستور کار خود قرار داده است. انتظار می رود که افراد پیشنهادات و انتقادات خود را به آنها ارائه دهند .

دکتر فاتح با تاکید بر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی قوی افزود: شکل گرفتن هسته تحقیقاتی در دانشکده ها و تمرکز فعالیت های تحقیقاتی، دانشگاه را به سمت قطب علمی شدن در کشور نزدیک می کند.

وی دانشکده برق را جزء دانشکده های پیشتاز دانشگاه دانست و گفت: سهم بودجه هر دانشکده متناسب با آورده آن خواهد بود. وی گفت چنانچه هر دانشکده در جذب هیات علمی موفق نباشد عقب خواهد ماند. او افزود نسبت استاد به دانشجو دانشکده برق خوب نیست.

دکتر فاتح در بخش دیگری گفت: باید در توسعه خوابگاه ها به گونه ای تلاش کنیم که ذانشگاه اعلام کند برای همه دانشجویان خوابگاه دارد.

وی از استادان و اعضای هیات علمی بخاطر همکاری فراگیر در ساخت خوابگاه تحصیلات تکمیلی دختران تقدیر کرد و اظهار داشت: این کار خیر آثار معنوی  دارد و سمبل افتخار دانشگاه خواهد شد.  

رئیس دانشکده برق نیز در این نشست طی گزارشی از فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی دانشکده گفت:آمار دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشکده از سال 90 تا کنون 62 درصد افزایش، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 70 درصد و مقطع دکتری نیز 110 درصد افزایش داشته است.

دکتر احمدی فرد افزود: همچنین تعداد اعضای هیات علمی دانشکده برق از سال 90 تا کنون 78 درصد رشد داشته و نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده بهتر شده است.

وی با انتقاد از کمبود فضاهای آزمایشگاهی در دانشکده برق تصریح کرد: گروه رباتیک فاقد یک ربات بوده وفضای آزمایشگاهی درخور این گروه نیز وجود ندارد.

دکتر احمدی فرد اظهار داشت: در گروه کنترل دانشکده نیز کمبود دو آزمایشگاه احساس می شود که به دلیل نداشتن بودجه قادر به راه اندازی این فضاها نیستیم.

رئیس دانشکده برق همچنین خواستاررسیدگی به وضعیت مدیران گروه های آموزشی، افزایش اضافه کار کارکنان، تفکیک گروه الکترونیک ومخابرات و مهندسی پزشکی، درخواست کارشناس آزمایشگاه گروه کنترل، و راه اندازی آزمایشگاه میکرو نانو الکترونیک در این دانشکده شد.

قراردادهای پژوهشی و بحث مالیات و نوع بستن قرارداد و با شرکت های بیرون، چارت کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین کیفیت غذاهای اساتید و کارکنان از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی دانشکده برق مطرح و معاونین مربوطه پاسخ دادند.

 


کلمات کلیدی: #هیات رئیسه دانشگاه شاهرود #نشستی صمیمی #مسئولان دانشکده برق #
12345