اخبار و رویدادها: راه اندازی آزمایشگاه مهندسی محیط زیست در دانشگاه شاهرود

راه اندازی آزمایشگاه مهندسی محیط زیست در دانشگاه شاهرود
یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴- ۱۳:۱۸:۰۱

راه اندازی آزمایشگاه مهندسی محیط زیست در دانشگاه شاهرود

آزمایشگاه مهندسی محیط زیست دانشکده مهندسی عمران دانشگاه شاهرود طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه، اعضای هیات علمی، کارشناس و دانشجویان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، آزمایشگاه مهندسی محیط زیست طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه، اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان دانشکده مهندسی عمران در طبقه همکف دانشکده واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین راه اندازی شد.

بهناز دهرآزما مسئول آزمایشگاه مهندسی محیط زیست دانشکده مهندسی عمران در مراسم افتتاحیه گفت: این آزمایشگاه دارای تجهیزات متنوع آزمایشگاهی برای انجام پایان نامه های ارشد و دکتری و همچنین وسائل اندازه ­گیری پارامترهای مختلف محیط زیستی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این آزمایشگاه دارای تجهیزات استاندارد ازجمله انواع هودهای شیمیائی و میکروبی، انکوباتور، اسپکتروفتومتر و آون است.

دکتر دهرآزما افزود: همچنین امکان اندازه ­گیری پارامترهای کیفی فیزیکی، شیمیائی و بیولوژیکی آب از قبیل انواع آنیون ها، کاتیون ها، BOD و COD و انواع آزمایش های میکروبیولوژی در آزمایشگاه فراهم شده است.

مسئول آزمایشگاه مهندسی محیط زیست دانشکده مهندسی عمران تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به زودی تولید انواع نانو ذرات اکسیدهای فلزی و استفاده از نانو فناوری­ در مهندسی محیط زیست در این آزمایشگاه امکان ­پذیر خواهد شد.

وی در بخش دیگری بیان کرد: فرآیند آماده سازی محل و خرید تجهیزات از دو سال قبل و با پشتیبانی و حمایت همه جانبه دکتر احمدی رییس دانشکده آغاز و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

دکتر دهرآزما همچنین از مساعدت مدیران گروه ­های آموزشی، اعضای هیات علمی، کارشناسان دانشکده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در امر تجهیز آزمایشگاه مهندسی محیط زیست تقدیر کرد.

رئیس دانشکده عمران نیز در این مراسم  ضمن تقدیر از فعالیت های دکتر دهرآزما برای راه اندازی این آزمایشگاه با بیان اینکه  سیاست کلی دانشگاه بر تقویت علوم و گرایش های میان رشته­ای است اظهار  داشت: در همین راستا دانشکده عمران مصمم است تا ضمن جامه عمل پوشاندن به این مهم، زمینه انجام پژوهش های مدرن و پیشرو را در دانشکده فراهم آورد.

دانشگاه شاهرود تنها دانشگاه استان است که به تربیت مهندسان محیط زیست در مقاطع ارشد و دکتری می­ پردازد.

 

12345



نظرات قبلی (1)