اخبار و رویدادها: راه اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه شاهرود

راه اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه شاهرود
یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴- ۱۰:۲۳:۵۶



با حضور رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی، کتابخانه دیجیتال دانشگاه شاهرود به طور رسمی در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه افتتاح شد.

به گفته رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه شاهرود، این کتابخانه دیجیتال دارای قابلیت بارگذاری هر نوع منبع دیجیتالی ( انواع منابع متنی نظیر پایان نامه و کتاب، عکس، نقشه، فایل صوتی...)  و همچنین قابلیت جستجوی تمام متن می باشد که هم اکنون برای اساتید و دانشجویان، قابل بهره برداری است.

دکتر داود شاهسونی افزود: در حال حاضر، تعداد قریب به 3000 پایان نامه دانشجویان دانشگاه، به صورت تمام متن، روی این نرم افزار بارگذاری شده است و دانشجویان می توانند با مراجعه به بخش پایان نامه های کتابخانه، سوابق موضوع پژوهشی خود را در دانشگاه، به آسانی جستجو نموده و از این امکان استفاده نمایند. این بخش شامل 15 کیوسک است که در هر یک از این کیوسک ها، به جای کامپیوتر از Thin client برای ارتباط با سرور مرکزی داده ها استفاده شده است.

وی اظهار داشت که از این پس، دسترسی اساتید محترم به متن کامل پایان نامه ها و بدون حضور آنها در کتابخانه  امکان پذیر می باشد. تنظیمات این کتابخانه دیجیتال، برای خارج از شبکه کتابخانه نیز به گونه ای طراحی شده است که کاربر فقط مجاز به رویت 15 صفحه اول پایان نامه، از طریق نرم افزار کتابخانه ای دانشگاه باشد.

شاهسونی اضافه کرد که برای استفاده موثر از تولیدات علمی و ارتقاء وبو متریک دانشگاه، پروژه دیگری نیز در حال انجام است که امکان جستجوی پایان نامه ها را در موتور جستجوی گوگل میسر می سازد.

شایان ذکر است در پایان جلسه، دکتر محمدمهدی فاتح و دکتر علی دستفان از زحمات رئیس و پرسنل کتابخانه جهت به اتمام رسیدن این پروژه قدردانی کردند.
12345