اخبار و رویدادها: تشریح اقدامات اخیر مرکز کامپیوتر دانشگاه شاهرود

تشریح اقدامات اخیر مرکز کامپیوتر دانشگاه شاهرود
پنج شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴- ۱۳:۰۷:۰۲



مسئول مرکز کامپیوتر دانشگاه شاهرود اقدامات و تغییرات اعمال شده در دو ماه اخیر این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود،  دکتر علی مس فروش با تشریح اقدامات و تغییرات اعمال شده این مرکز در دو ماه اخیر افزود: تکمیل و بهره برداری از شبکه کابلی مجموعه خوابگاه خواهران با بیش از 240 نود، اجرای شبکه فیبر نوری و شبکه کابلی ساختمان کتابخانه با بیش از 270 نود، واقع در پردیس فناوری های نوین و افزایش پهنای باند مصرفی کاربران از 160Mbps به 230Mbps از جمله این اقدامات است.

وی افزایش پهنای باند سرورها از 8Mbps به 20Mbps،انعقاد قرارداد سرویس اینترنت منازل اساتید با دو شرکت از طریق بستر ADSL , Wireless با پهنای باند 8Mbps و حجم سالیانه 60GB برای هر کاربر، انعقاد قرارداد تامین اینترنت دو خوابگاه خودگردان احمدیان و میرابوطالب با پهنای باند هر خوابگاه 8Mbps با حجم مصرف نامحدود و خرید شصت دستگاه کامپیوتر جدید و جایگزینی با کامپیوترهای قدیمی سایت برادران و خوهران پردیس مرکزی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز برشمرد.

دکتر مس فروش اظهار داشت: همچنین در دو ماه اخیر دستگاه رادیو وایرلس در مجموعه خوابگاه خواهران جهت تقویت شبکه بی سیم 15 درصد افزایش و FTP سرور دانشگاه توسعه پیداه کرده است.

مرکز کامپیوتر دانشگاه شاهرود در سال 1372 ابتدا با هدف ارائه سرویس های کامپیوتر تاسیس شده و همگام با رشد سریع دانشگاه گسترش یافته است.

در حال حاضر این مرکز با در اختیار داشتن حدود 400 دستگاه کامپیوتر و تجهیزات مختص شبکه جهت سرویس دهی عمومی و تخصصی، عهده دار ارائه کلیه ی سرویس های عمومی و تخصصی کامپیوتر و پشتیبانی فنی دانشگاه و مسئول پشتیبانی حدود 1000 دستگاه کامپیوتر مستقر در واحدهای مختلف است
12345



نظرات قبلی (3)