اخبار و رویدادها: برگزاری همایش روز آمار و برنامه ریزی در دانشگاه شاهرود

برگزاری همایش روز آمار و برنامه ریزی در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴- ۲۱:۵۲:۳۳



همایش روز آمار و و برنامه ریزی با حضور دکتر محسن محمد زاده استاد آمار دانشگاه تربیت مدرس در دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محسن محمد زاده در همایش روز آمار و برنامه ریزی که به همت گروه آمار این دانشگاه در تالار اقیاقیا برگزار شد به تعریف علم آمار پرداخت و افزود: علم آمار روش تحلیلی برای جمع آوری داده ها است که خلاصه کردن، تحلیل، استنتاج ارائه می کند.

وی تصریح کرد: آمار ابزاری برای پژوهشگران به منظور سرعت و دقت بخشیدن فرایند پژوهش است .

استاد آمار دانشگاه تربیت مدرس همچنین در رابطه با ضرورت استفاده از علم آمار اظهار داشت: هر روش آماری مبتنی بر یک یا چند فرض است که به کارگیری آن مستلزم محقق بودن مفروضات است.

همچنین وی در رابطه با مبانی آمار فضایی شامل ساختار وابستگی فضایی و اهمیت در نظر گرفتن آن در تحلیل‌ها، انواع داده‌های فضایی و مدل‌بندی آن‌ها توضیحاتی اراده کرد.

خیر مقدم و معرفی فعالیت ها و قابلیت های گروه آمار توسط دکتر ربیعی مدیر گروه آمار دانشگاه شاهرود، معرفی فعالیت های انجمن آمار توسط دکتر باغیشنی نماینده انجمن آمار، تجلیل از دکتر محمد محمد زاده، مسابقه و اهدای جوایز و پرسش و پاسخ با استادان گروه آمار از دیگر برنامه های این همایش بود.

همچنین در حاشیه این همایش کارگاه معرفی اجمالی نرم افزار آماریSPSS، معرفی اجمالی نرم افزار AMOSو معرفی اجمالی نرم افزار آمار MINITAB برگزار شد.

 

12345