اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مسجد دانشگاه شاهرود

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مسجد دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴- ۱۱:۵۳:۳۳



مراسم پرفیض زیارت عاشورا، همزمان با هفتمین روز از دهه محرم الحرام با حضور پرشور اعضای هیات علمی، استادان و کارکنان دانشگاه شاهرود در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، حجت الاسلام یوسف تدین در مراسم روح بخش زیارت عاشورا که همزمان با هفتمین روز از دهه محرم در مسجد این دانشگاه به همت بسیج کارکنان پایگاه مقاومت ظفر برگزار شد گفت: نهضت عاشورا با تمام درس‏ها و عبرت‏ های آن، پیام دار شکوه و عظمت حضرت امام حسین(ع) بوده و هنوز بر تارک جهان می درخشد و روز به روز بر تجلّی آموزه‏ های آن برای تشنگان حقیقت و طالبان سعادت افزوده می ‏شود.

وی با اشاره به نقش خواص در قیام عاشورا افزود: عاشورا دربردارنده دو گونه از خواص بود: خواص حق و مثبت که در لشکرگاه امام (ع) طریق سعادت را می پیمودند و دیگری خواص باطل و منفی که در مقابل امام (ع) صف کشیده بودند و هر کدام از این دو گونه خواص، گروه زیادی از عوام را پشت سر داشت .

این  کارشناس مذهبی خواص دوران امامت امام حسین(ع) را به پنج دسته تقسیم کرد و اظهار داشت: این پنج دسته شامل بقایای اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله از مهاجر و انصار، بزرگان و خواص شیعه، اطرافیان خلفا، منتقدین در سرزمین عراق که شامل بزرگان و رؤسای قبایل می شوند و کارگزاران بنی امیه از قبیل عمارة بن عقبه بن ولید و ابن زیاد هستند.

مداحی و نوحه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) در سوگ شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش از دیگر برنامه های مراسم قرائت زیارت عاشورا در مسجد دانشگاه شاهرود بود.

12345