اخبار و رویدادها: برگزاری دوره های لگوی آموزشی در دانشکده مکانیک دانشگاه شاهرود

برگزاری دوره های لگوی آموزشی در دانشکده مکانیک دانشگاه شاهرود
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴- ۱۰:۰۷:۲۵



دوره های لگوی آموزشی همراه با ارائه مدرک در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شاهرود برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، مهندس مهدی نیکزاد مجری برگزاری دوره های لگو در دانشکده مکانیک این دانشگاه افزود: این دوره ها شامل آشنایی با نرم افزار lab view(mind storm) آشنایی با پردازنده EV3 ARM9، آشنایی با ساخت انواع ربات ها و طراحی مکانیزم های مختلف مکانیکی  است.

وی ظرفیت هر کلاس را شش نفر عنوان کرد و گفت: علاقه مندان تا پایان مهرماه مهلت دارند به آموزش دانشکده مکانیک مراجعه  و با پرداخت 300 هزار ریال  بابت هزینه دوره ثبت نام  و از تخفیف 65 درصدی دانشجویی نیز بهره مند شوند.

نیکزاد اظهار داشت: شروع کلاس ها از هفتم آبان ماه سال جاری در قالب 12 ساعت است.

مربی دوره های آموزش لگو در دانشکده مکانیک دانشگاه شاهرود با اشاره به تاریخ لگو افزود: پس از تجربیات ارزشمند لگو، حدود سال ۱۹۸۰ مدیران لگو به این نتیجه رسیدند که این ابزار به عنوان یک وسیله کمک آموزشی قابلیت های بالایی دارد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل لگو برای پروراندن این ایده با بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا از جمله Tufts و MIT شروع به همکاری کرد تا جایی که این همکاری به تأسیس شاخه جدیدی در لگو، به نام لــگوی آموزشی (LEGO Education) شد.

نیکزاد تصریح کرد: پس از گذشت ۳۰ سال از تشکیل لگوی آموزشی، هم اکنون این مجموعه رویکرد جدیدی را در آموزش و پرورش دنیا بنا نهاده که بدان آموزش همگام با ساخت (Learning by making)  می گویند.

مربی دوره های لگو در دانشگاه شاهرود افزود: پس از آغاز به کار نمایندگی انحصاری لگو در ایران از سال 1381 ، از سال 1385 لگوی آموزشی (نماینده ی  انحصاری LEGO Education دانمارک) در ایران شروع به فعّالیّت کرد .

وی اظهار داشت: امروزه کلاس های لگوی آموزشی با تکیه بر سبک آموزشی همگام با ساخت   (Learning by making)  تبدیل به کلاسی بین المللی با روشی استاندارد در کل دنیا گشته است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: در این سبک آموزشی دانشجویان با یک مسئله مواجه می شوند که می بایست بوسیله پک Ev3 در لگوی آموزشی، آن مسئله را حل نمایند. این فرایند منجر به تقویت مهارت حل مسئله به روش خلاق دانشجویان می گردد که از مهم ترین مهارت های زندگی به شمار می رود.

12345