اخبار و رویدادها: شانزدهمین اثر هنری عکاسی حسن شهنما با عنوان جاذبه های شاهوار منتشر شد

شانزدهمین اثر هنری عکاسی حسن شهنما با عنوان جاذبه های شاهوار منتشر شد
دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴- ۱۰:۰۰:۳۵



کتاب جاذبه های شاهوار شانزدهمین اثر هنری - عکاسی حسن شهنما کارشناس روابط عمومی دانشگاه شاهرود منتشر شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود کتاب جاذبه های شاهوار که شانزدهمین اثر هنری عکاسی حسن شهنما کارشناس روابط عمومی این دانشگاه است با همکاری دانشگاه شاهرود- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود – پارک علم و فناوری استان سمنان- شرکت سیم و کابل مغان- شرکت توربوژنراتور- شرکت رنگین پروفیل کویر و شرکت فولاد شاهرود منتشر شد.

به گفته حسن شهنما عکاس و مؤلف کتاب، جاذبه های شاهوار که چاپ دوم کتاب جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود می باشد، به علت جدا شدن میامی از شهرستان شاهرود با ویرایش جدید و با عنوانی جدید منتشر شده است.

 حسن شهنما درباره ویرایش جدید این کتاب گفت: قله زیبا و مرتفع شاهوار - که جزو شاخص ترین میراث طبیعی منطقه با ارتفاع حدود  4000 متر بلندترین قله رشته کوه های البرز شرقی و به بام شمال شرق ایران نیز معروف می باشد- با توجه به آب و هوای خوش و جویبارهایی که از ذوب شدن برف های آن جاری می شوند، به شهرستان های شاهرود و میامی که در حاشیه کویر می باشند جاذبه ی خاصی بخشیده است تا جایی که جزو معدود مناطق ایران است که به علت موقعیت جغرافیایی ممتاز و وجود قله شاهوار، دارای پدیده های زیبای طبیعی بوده و شاه راهی مطمئن برای عبور زائران حرم عشق می باشند.

وی افزود: این منطقه به قاره ی کوچک و بهشتی درحاشیه کویر مرکزی ایران شهرت دارد و با کمترین فاصله زمانی به دریا، جنگل های انبوه و رشته کوه های سربه فلک کشیده متصل می باشد به شکلی که می توان از آن به عنوان دروازه ای برای ورود به اکوتوریسم ایران یاد کرد.

مؤلف کتاب های گردشگری شاهرود ادامه داد: کتاب در چند فصل به معرفی جاذبه های توریسم عرفانی، تاریخی، حیات وحش، طبیعت گردی و علم و صنعت می پردازد.

وی اظهار امیدواری کرد، درج مطالب مربوط به این منطقه و انتشار این کتاب، گامی موثر در پیشبرد اهداف توسعه انواع گردشگری و منافع اقتصادی منطقه باشد.

12345