اخبار و رویدادها: جلسه کمیته اجرایی همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود تشکیل شد

جلسه کمیته اجرایی همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود تشکیل شد
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴- ۱۷:۰۷:۵۰



جلسه کمیته اجرایی همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، جلسه کمیته اجرایی همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد. دکتر محمد مهدی فاتح بر برگزاری هر چه باشکوه­تر همایش با همکاری اعضای کمیته گردشگری شهرستان و حامیان همایش تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اکثر مردم کشورمان از طریق عارفان نامداری چون بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی با نام شاهرود آشنا شده‌اند، خاطر نشان کرد: همایش توسعه گردشگری شاهرود فرصتی را برای تعامل صاحب‌نظران فراهم می‌سازد تا ایده و طرح‌های خود را برای توسعه گردشگری این شهر معرفی و به بررسی فرصت‌ها، چالش‌ها و ارزیابی توانمندی، ظرفیت و آسیب‌شناسی وضعیت موجود بپردازند.

دبیر همایش ملی گردشگری شاهرود هم در این جلسه ضمن قدردانی از کلیه اعضای کمیته به ویژه فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود و حامیان همایش به خصوص پارک علم و فناوری استان، گزارش کاملی از روند پیشرفت امور همایش ارائه کرد.

دکتر حبیب الله قاسمی ارسال پوستر همایش به 300 دانشگاه و مراکز علمی و همپنین کلیه استانداری ها، ادارات میراث فرهنگی و گردشگری کشور و اطلاع رسانی از طریق وب سایت همایش به نشانی www.tourism.shahroodut.cnf.ir  را از جمله اقداماتی برشمرد که تا کنون در دبیر خانه همایش انجام شده است.

قاسمی  تشکیل  کمیته علمی، کمیته اجرایی و زیر کمیته های پذیرش، اسکان، حمل و نقل، تغذیه و اطلاع رسانی، تهیه آئین نامه نگارش مقالات، تهیه فرم ارزیابی مقالات، برنامه ریزی کارگاه های رایگان آموزشی مرتبط با گردشگری در طول برگزاری همایش  و برنامه ریزی تورهای گردشگری  را از  دیگر اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری هر چه بهتر این همایش برشمرد.

وی تصریح کرد: چندین مقاله از دانشگاه و مراکز علمی سراسر کشور به دبیر خانه همایش ملی گردشگری شاهرود ارسال شده است.

همایش ملی گردشگری شاهرود چهارشنبه چهار شهریور ماه سال جاری به مدت سه روز در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار خواهد شد.

تعامل صاحب­نظران و نخبگان بخش گردشگری درباره طرح چالش­ها و آسیب­شناسی در زمینه گردشگری، شناخت توانمندی­ها و ظرفیت­های توسعه گردشگری، ارزیابی زیرساخت­های گردشگری و تدوین راهبردها و راهکارهای توسعه گردشگری در شاهرود به منظور رونق هرچه بیشتر گردشگری در این شهر از   جمله اهداف برگزاری این همایش است.

در این جلسه علاوه بر مشخص شدن اعضا و مسئولیت­های زیرکمیته های پذیرش، اسکان، حمل و نقل، تغذیه و اطلاع رسانی مقرر شد که از مسئولان کشوری و استانی مؤثر در امر گردشگری و متخصصان و دست اندرکاران صاحب نام این حوزه به عنوان مهمانان ویژه همایش، دعوت به­عمل آید.

12345