اخبار و رویدادها: کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر AVR در دانشگاه شاهرود برگزار شد

کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر AVR در دانشگاه شاهرود برگزار شد
یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴- ۱۲:۳۹:۴۱



نخستین جلسه کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر AVR به همت شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، میثم یزدان پناهی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر که دهم اردیبهشت ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار شد، بر اهمیت یادگیری میکروکنترلرها به وسیله دانشجویان مهندسی برق و رباتیک تاکید کرد.

وی تصریح  کرد: بی شک امروزه فراگیری و تسلط بر میکروهای رایج در بازار نظیر AVR لازمه موفقیت یک مهندس موفق در رشته مهندسی برق است.

یزدان پناهی اظهار داشت: میکروهای AVR، میکروهای بسیار خوبی برای آموزش به دانشجویان و انجام پروژه‌های آموزشی و آزمایشگاهی محسوب می‌شوند. همچنین قیمت پایین این میکروها باعث شده تا به راحتی در دسترس علاقه مندان قرار داشته باشد.

مدرس کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر در دانشگاه شاهرود بیان داشت: در این کارگاه با استفاده از بردهای امولاتور به آشنایی با مباحث مختلفی نظیر ساختار و معماری داخلی AVR و درگاه‌های ورودی و خروجی (I/O PORT) پرداخته شد.

رییس شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شاهرود هم در این کارگاه افزود:  متأسفانه شاهد آن هستیم دانشگاه‌ها روندی تئوری گونه در تدریس دروس دانشگاهی در پیش گرفته‌اند. این اهم باعث شده تا دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی به دلیل عدم اجرای پروژه‌های عملی و کاربردی، نتوانند به خوبی جذب صنایع شوند.

مرتضی حسینی اضافه کرد: این  در حالی است  که شرکت‌های متعددی نیازمند نیروهای متخصصی هستند که بتوانند دانش آکادمیک خود را به عرصه عمل و ظهور برسانند.

لذا شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شاهرود با برپایی کارگاه‌های عملی در محیط‌های آزمایشگاهی و به صورت کاملا عملی، سعی در آماده سازی و پرورش نیروهایی دارد که علاوه بر دانش دانشگاهی، کار با آنچه در صنعت نیازمند آن هستند نیز فرا بگیرند.

جلسه نخست این کارگاه از ساعت 14 الی 17 در سایت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

 

 

12345