اخبار و رویدادها: آغاز ثبت نام اعتکاف در دانشگاه شاهرود

آغاز ثبت نام اعتکاف در دانشگاه شاهرود
یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴- ۱۲:۵۹:۵۲

آغاز ثبت نام اعتکاف در دانشگاه شاهرود

مسئول هیات مذهبی فاطمیون دانشگاه شاهرود از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود،حسین علی زاده از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در این دانشگاه  از امروز سی ام فروردین ماه سال جاری خبر دادو گفت: مکان ثبت نام برادران مقابل سلف سرویس و مسجد دانشگاه و خواهران هم مقابل سلف سرویس خوابگاه و اتاق فرهنگی یاس است.

 

وی با بیان اینکه مراسم  اعتکاف  از سیزدهم ماه رجب تا پانزدهم این ماه به مدت سه روز برگزار می شود، اظهار داشت: دختران در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و برادران نیز در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهرود معتکف می شوند.

 

علی زاده اظهار داشت: اعتکاف بهترین فرصت برای دوری از فراموشی و غفلت، صیقل دادن روح و روان و تقویت معنویت در خود است و حضور جوانان در این آئین دینی تضمین کننده سعادت آن هاست.

 مسئول هیات فاطمیون دانشگاه شاهرود، اعتکاف را  فرصتی برای جهاد با نفس دانست و افزود:  انسان در این سه روز با فاصله گرفتن از مادیات و پرداختن به معنویات و صیقل روح خود، با دنیای جدیدی آشنا می‌شود که مانند پرواز و تعالی روح است.

وی در پایان با ابراز امیدواری از استقبال گسترده دانشجویان از این مراسم معنوی خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 340 نفر در محل برگزاری اعتکاف در این دانشگاه معتکف شده بودند.

12345