به گزارش روابط
عمومی دانشگاه شاهرود، سید مسعود طباطبایی افزود: دوره «آشنایی با استارتاپ» در
راستای گسترش فرهنگ ایده محوری و ترویج فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها و در
میان دانشجویان، دوشنبه هر هفته به مدت پنج جلسه در تالار لاله برگزار می
شود.
وی تصریح کرد:
در این سمینار مهندس یونس یونسیان و مهندس خسرو آقایی از اعضای تیم پژوهشی
"کلوب برندینگ اپیدمی" و مدرسین و مربیان حوزه علم و فناوری سخنرانی
خواهند کرد.
طباطبایی اظهار
داشت: از دانشجویان علاقه مند به شرکت در این همایش دعوت می شود جهت ثبت نام به
دفتر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و یا دفتر انجمن علمی زبان مراجعه کنند .
یونس یونسیان
مدرس سمینار استارتاپ در دانشگاه شاهرود هم آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان با
زیر ساخت های ایجاد کسب و کار و شرکت های نوپا(استارتاپ)را از مهمترین اهداف
برگزاری این دوره بیان کرد.
وی با تاکید بر اهمیت تلفیق مباحث بینا رشته ای در
حوزه برندینگ، مدیریت دانش و شناسایی فرآیندها و زیرساخت های بنیادین در تجاری
سازی ایده ها و تثبیت حلقه ارزش از ایده تا بازار افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب
برای استقرار و استحکام حضور برندهای معتبر ملی و جهانی در کشور می تواند زمینه
ساز توسعه و رشد اقتصادی باشد.
عضو تیم پژوهشی (کلوب برندینگ اپیدمی) همچنین با شاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رویکرد
جامعه به سمت اقتصاد دانش بینان و تر ویج اقتصاد درون زا تصریح کرد: برگزاری دوره
های استارتاپ می تواند فرهنگ کسب و کار را جهت برون رفت از معضل بیکاری به عنوان
مهمترین مولفه تشکیل ارگانیسم و اکوسیستم اقتصاد مبتنی بر شرایط فعلی کشور گسترش
دهد.
یونسیان به
تشریح اهمیت پیاده سازی این مدل ها برای شرکت های ریسک پذیر و مخاطره جو بر اساس
زیر ساخت اقتصاد مقا ومتی پرداخت و گفت: برندهای ایرانی و کسب و کارهای افتتاح شده
در ایران بخشی از هویت و اعتبار جامعه ایرانی و به ویژه حوزه کسب و کار هستند.
وی با بیان
اینکه هر کشوری با حضور برندهای معتبر و نام های تجاری بین المللی موجود در آن به
بازارهای کسب و کار وارد می شود افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای استقرار و
استحکام حضور برندهای معتبر ملی و جهانی در کشور می تواند زمینه ساز توسعه و رشد
اقتصادی کشور باشد.
مدرس سمینار
استارتاپ در دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: گسترش و توسعه برندهای ملی و بین
المللی در کنار هم و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی برای فروش کالاها و خدمات
ایرانی از اهداف اساسی دانشگاه است.